همشهری آنلاین: وزارت خزانه داری آمریکا لیست آن دسته از تجهیزات پزشکی را که نیاز به مجوز فدرال برای صادرات به ایران دارند را به روز رسانی کرد.

وزارت خزانه داری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از میلیتری تایم، دولت دونالد ترامپ روز گذشته در خصوص تحریم ای آمریکا علیه روسیه و ایران تجدید نظرهایی کرد.

در این تجدید نظر وزارت خزانه داری آمریکا مبادرت به افزایش لیست اقلام پزشکی کرد که برای صادرات به ایران نیاز به مجوز فدرال دارند.

اقلامی که در این فهرست به آن اشاره شده است به دو بخش تجهیزات پزشکی عمومی و تجهیزات آزمایشی تقسیم می شود. تجهیزات پزشکی عمومی شامل دستگاه های تولید اکسیژن، پمپ های با قدرت پمپاژ بیش از یک لیتر در دقیقه، تجهیزات عکس برداری تشخیصی پزشکی و تجهیزات آزمایشگاهی شامل بیش از 32 قلم تجهیزات است.

گفتنی است، نیکی هیلی نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد تحریم های آمریکا علیه روسیه که در رابطه با بازگشت کریمه به ترکیب روسیه اعمال شده اند ، تا زمانی که این شبه جزیره دوباره تحت کنترل اوکراین قرار گیرد، اعتبار خود را حفظ خواهند کرد.

هیلی این مطلب را در سخنرانی خود در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرده و گفت: کریمه بخشی از اوکراین است.

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل خاطرنشان کرد ایالات متحده خواستار روابط بهتر با روسیه است اما اوضاع در شرق اوکراین محکومیت روشن و قاطع اقدامات روسیه را طلب می کند.

پیشتر برخی منابع اعلام کرده بودند که آمریکا تحریم ها علیه سازمان امنیت فدرال روسیه را تخفیف داده است که در سال 2016 به اتهام دست داشتن این سازمان در حملات سایبری اعمال شده بودند.

کد خبر 360797

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha