چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۶ - ۱۸:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: هنگامی ملکه الیزابت دوم این هفته در پارلمان انگلیس سخنرانی سنتی خود را انجام می‌داد، همه چیز مطابق معمول پیش رفت، کسی از فرط ملال نمرد. مردن در پارلمان خلاف قانون است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه بر اساس نظرسنجی از حدود 4000 نفر بوسیله یک کانال تلویزیونی در انگلیس که یک سریال تلویزیونی حقوقی را نشان می‌دهد، قانونی که مردن در پارلمان را جرم می‌شمارد، یاوه‌ترین قانون این کشور است.

سایر مواردی که در نظرسنجی شبکه تلویزیونی UKTV Gold از 3931 نفر به عنوان ابلهانه‌ترین قوانین مورد اشاره قرار گرفتند از جمله قانون‌های مبنی بر مجاز شمردن ادرار کردن زنان باردار در کلاه ماموران پلیس یا کشتن کمانداران اسکاتلندی را در درون باروهای شهر یورک در شمال انگلیس بود.

تقریبا نیمی از افرادی که مورد پرسش قرار گرفته بودند پذیرفتند که ممنوعیت خوردن پیراشکی گوشتی در روز کریسمس را زیر پا گذاشته‌اند، قانونی که سابقه آن به قرن هفدهم باز می‌گردد و در اصل برای جلوگیری از شکمبارگی در زمان حکومت پیوریتنی "اولیور کرامول" وضع شده بود.

این قوانین از مقالات پژوهشی در مورد قانون‌‌های قدیمی استخراج شده بودند، قوانینی که هرگز ملغی نشده بودند، گرچه مقررات بعدی آنها متروک کرده بود.

به پاسخ‌دهندگان فهرستی از این قوانین ارائه شده بود و از آنها خواسته شده بود، رای بدهند.

ده قانونی که بیشترین آرا را از لحاظ ابلهانه بودن کسب کردند اینها بودند:

1- مردن در ساختمان پارلمان غیرقانونی است(27 درصد)
2- سر و ته قرار دادن تمبر پستی را که تصویر پادشاه یا ملکه انگلیس بر روی آن قرار دارد، خیانت محسوب می‌شود(7 درصد)
3- در لیورپول، پوشیدن لباس‌های بدون بالاتنه برای زنان ممنوع است، مگر برای کارمندانی که در فروشگاه ماهی‌های حاره‌ای کار می‌کنند ( 6 درصد)
4- در روز کریسمس نمی‌توان پیراشکی گوشتی خورد (5 درصد)
5- در اسکاتلند کسی که به در خانه شما بزند و تقاضای رفتن به توالت کند، را باید به درون خانه راه دهید. (4 درصد)
6- زنان باردار در هر جایی مجاز به ادرار کردن هستند، از جمله درون کلاه ماموران پلیس (4 درصد)
7- در مورد هر وال مرده‌ای که در ساحل بریتانیا یافت شود، به طور خودکار سر آن به مالکیت پادشاه و دم آن به مالکیت ملکه در می‌آید(3.5 درصد)
8-  در  مواجهه با مامور مالیات پرهیز از گفتن چیزهایی که نمی‌‌خواهید او بداند، غیرقانونی است، اما ندادن اطلاعاتی به او که به نظر شما دانستن آنها برای او اهمیت ندارد، مجاز است(3 درصد)
9- وارد شدن فرد زره‌پوشیده به ساختمان پارلمان ممنوع است(3 درصد)
10- در شهر یورک کشتن یک  مرد اسکاتلندی درون باروهای شهر قدیمی مجاز است به شرطی که او تیر و کمان حمل کند(2 درصد)

کد خبر 36055

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز