همشهری آنلاین: بوروسیا دورتموند در پایان هفته ۱۸ بوندس‌لیگا مقابل ماینتس به تساوی دست یافت. مونشن ‌‌گلادباخ با پیروزی مقابل لورکوزن به بحران خود پایان داد. لایپزیگ، بایرن مونیخ، کلن، فرانکفورت و آگسبورگ از تیم‌های موفق این هفته بودند.

Bundesliga
  • شالکه صفر - آینتراخت فرانکفورت یک

پیکارهای هفته ۱۸ بوندس‌لیگا شامگاه جمعه (۲۷ ژانویه / ۸ بهمن) با دیدار شالکه و آینتراخت فرانکفورت آغاز شد. آبی‌پوش‌های شالکه علی‌رغم برخورداری از امتیاز میزبانی بازی ضعیفی از خود به نمایش گذاشتند و در حضور بیش از ۶۰ هزار تماشاگر با نتیجه یک بر صفر از مهمان خود شکست خوردند.

گل پیروزی فرانکفورت در این دیدار را آلکساندر مایر، کاپیتان توانمند این تیم در دقیقه ۳۳ به ثمر رساند و سه امتیاز مهم برای تیمش به ارمغان آورد. آینتراخت فرانکفورت با توجه به شکست هوفن‌هایم مقابل لایپزیگ توانست خود را به رده‌ سوم جدول برساند.

  • بایر لورکوزن ۲ - بوروسیا مونشن ‌گلادباخ ۳

یکی از دیدارهای پرهیجان هفته ۱۸ پیکار بایر لورکوزن و بوروسیا مونشن‌ گلادباخ بود که با شکست خانگی لورکوزن همراه بود. مونشن‌گلادباخ با شکست ۳ بر ۲ لورکوزن توانست در فصل جاری به نخستین پیروزی خود در خانه حریف دست یابد و به بحران خود پایان دهد.

مونشن ‌گلادباخ که در پایان نیمه نخست ۲ بر صفر از میزبان خود عقب بود، توانست در نیمه دوم ورق را برگرداند و در عرض کمتر از بیست دقیقه سه گل به ثمر برساند. لارس اشتیندل با زدن دو گل از سه گل مونشن‌ گلادباخ یکی از چهره‌های موفق تیمش در مصاف مقابل بایر لورکوزن بود. لورکوزن و مونشن ‌گلادباخ به ترتیب در رده‌های ۹ و ۱۳ جدول قرار دارند.

  • آر. بی. لایپزیگ ۲ - هوفن‌هایم یک

حساس‌ترین دیدار هفته ۱۸ بوند‌س‌لیگا میان تیم‌های لایپزیگ و هوفن‌هایم برگزار شد که به ترتیب در رده‌های دوم و سوم جدول به سر می‌برند و تعقیب‌کنندگان اصلی بایرن مونیخ محسوب می‌شوند. سفیدپوش‌های لایپزیگ در دیداری پرجنب و جوش با نتیجه ۲ بر یک مهمان خود را شکست داده و جای خود در رده‌ دوم جدول را تثبیت کردند.

لایپزیگ در دقایق نخستین بازی کوشید که کنترل میدان را در دست گیرد و مهمان خود را زیر فشار گذارد. در حالی که حملات پیگیر سفیدپوش‌های لایپزیگ جریان داشت، هوفن‌هایم توانست در پی ضدحمله دروازه‌ حریف را باز کند و با گل امیری در دقیقه ۱۸ یک بر صفر از میزبان خود جلو بیفتد.

لایپزیگ حدود بیست دقیقه بعد پاسخ این گل را داد و در دقیقه ۳۸ توسط ورنر به گل تساوی دست یافت. از آنجایی که هوفن‌هایم از دقیقه ۶۰ بازی یکی از یارانش را در پی دریافت کارت قرمز از دست داد، لایپزیگ توانست بر قشار خود بیافزاید و با گل سابیتزر در دقیقه ۷۷ به پیروزی و سه امتیاز مهم دست یابد.

  • وردر برمن یک - بایرن مونیخ ۲

تیم بایرن مونیخ که یکه‌تاز جدول رده‌بندی است، هفته ۱۸ را با موفقیت پشت سر گذاشت و بعد از ظهر شنبه (۲۸ ژانویه / ۹ بهمن) با نتیجه ۲ بر یک از سد میزبان خود، وردر برمن گذشت. گل‌های مونیخ را آرین روبن و داوید آلابا در نیمه نخست به ثمر رساندند. تک ‌گل برمن نیز در دقیقه ۵۳ توسط کروزه به ثمر رسید.

  • اینگولشتات ۳ - هامبورگ یک

اینگولشتات نیز از تیم‌های موفق هفته ۱۸ بود. این تیم در دوئل تیم‌های پایین جدول توانست با پیروزی ۳ بر یک مقابل هامبورگ سه امتیاز مهم به دست آورد و خود را به رده‌ شانزدهم برساند.

  • ولفسبورگ یک - آگسبورگ ۲

یکی از بازندگان بزرگ هفته ۱۸ بوندس‌لیگا تیم ولفسبورگ بود که در دیدار خانگی مقابل آٰگسبورگ با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد. گل پیروزی آگسبورگ در این دیدار را دومینیک کوهر در دقیقه ۶۹ به ثمر رساند تا تیمش با سه امتیاز به خانه بازگردد.

  • دارمشتات یک - اف ث کلن ۶

سرخ‌پوش‌های کلن که در هفته ۱۸ مهمان تیم دارمشتات بودند، با ارائه عملکردی چشمگیر در خانه حریف فستیوال گل به راه انداختند و با نتیجه ۶ بر یک میزبان خود را درهم ‌کوبیدند. کلن با این موفقیت توانست جای خود در رده‌های بالای جدول را مستحکم کند.

  • فرایبورگ ۲ - هرتا برلین یک

در نخستین دیدار باقیمانده هفته ۱۸ بوندس‌لیگا که بعد از ظهر یکشنبه انجام گرفت، تیم فرایبورگ توانست در خانه خود با نتیجه ۲ بر یک از سد مهمان پایتخت‌نشین خود، هرتا برلین بگذارد و سه امتیاز مهم به دست آورد. فرایبورگ با این پیروزی خود را به رده‌ هشتم جدول رساند. هرتا برلین در مقابل به رده ششم جدول سقوط کرد.

  • ماینتس یک - بوروسیا دورتموند یک

پیکارهای هفته ۱۸ بوندس‌لیگا عصر یکشنبه (۲۹ ژانویه / ۱۰ بهمن) با دیدار ماینتس مقابل بوروسیا دورتموند خاتمه یافت. مصاف دو تیم پس از ۹۰ دقیقه دوندگی با نتیجه یک بر یک به پایان رسید. مارکو رویس در دقیقه سوم بازی دورتموند را یک بر صفر جلو انداخت و لاتزا در دقیقه ۸۳ گل تساوی را برای ماینتس به ثمر رساند تا تیمش یک امتیاز حفظ کند. دورتموند و ماینتس به ترتیب در رده‌های ۴ و ۱۰ جدول قرار دارند.

 

کد خبر 360454

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha