مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۳
۰ نفر

در حالی‌که تنها چند روز تا میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار باقی مانده است، دوباره حادثه‌ای تلخ در بین تیم درمانی بیمارستان‌ها رقم خورد و این بار، یکی از پزشکان بیمارستان‌های خصوصی شهر تهران به یکی از اعضای کادر درمانی حمله برد و او را مورد ضرب‌وشتم قرار داد.

حميد چراغي، رئيس هيأت مديره نظام پرستاري تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، از وقوع حادثه تلخ حمله فيزيكي يك پزشك در يكي از بيمارستان‌هاي خصوصي پايتخت به‌شدت گلايه كرد و با بيان اينكه عده‌اي معدود و قليل از پزشكان با زيرپاگذاشتن جنبه‌هاي اخلاقي در حرفه طبابت باعث شده‌اند چهره خدوم جامعه پزشكي تحت‌الشعاع قرار بگيرد، افزود: متأسفانه در برخوردهاي فيزيكي معدود پزشكان با پرستاران در بيمارستان‌ها، هيچ مرجع و منبع رسيدگي وجود ندارد و همواره سعي كرده‌اند وقوع اين قبيل اتفاقات ناگوار و تلخ را مسكوت نگه دارند يا اينكه به‌دنبال كسب رضايت از پرستار بوده‌اند.

مورد اخير هم كه هفته گذشته در يكي از بيمارستان‌هاي خصوصي تهران رخ داده است، از همان رويكردهاي بي‌توجهي به مشكلات پرستاري نشأت مي‌گيرد كه اين قبيل رفتارهاي خشونت‌آميز در محيط بيمارستان‌ها، جو بي‌پناه‌بودن پرستاران را القا مي‌كند. وي ادامه داد: به‌عنوان نماينده صنفي پرستاران تهران، اين موضوع را پيگيري و دنبال خواهم كرد و از تمامي پرستاران همكار درخواست مي‌كنم درصورت بروز چنين مشكلاتي، موضوع را به سازمان نظام پرستاري و نيروي انتظامي اطلاع دهند تا بتوان از طريق مراجع قانوني و حقوقي، پيگير بود.

چراغي با اشاره به پرستار بارداري كه مورد حمله پزشك قرار گرفته است، گفت: متأسفانه شرايطي بر بيمارستان‌ها حاكم است كه باعث شده او عنوان كند كه ديگر حاضر نيست به محل كارش بازگردد. رئيس هيأت مديره نظام پرستاري تهران، ايجاد احساس امنيت در محيط مراكز درماني را نيازمند حمايت دستگاه‌هاي مسئول و قضايي دانست و افزود: تا زماني كه احساس امنيت در محيط كار فراهم نشود، شاهد بروز چنين رفتارهاي غيراخلاقي‌اي از سوي معدود پزشكان خواهيم بود.

کد خبر 360395

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha