یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲
۰ نفر

درحالی‌که بعد از گذشت ۱۰ روز از آغاز ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ حملات عربستان به یمن با چراغ سبز واشنگتن به‌شدت افزایش پیدا کرده، نیروهای آمریکایی صبح روز گذشته نخستین حمله مستقیم خود با دستور ترامپ را در خاک این کشور انجام دادند.

اين حمله كشته شدن ده‌ها غيرنظامي ازجمله 8 زن و 8كودك در يكي از كشورهايي كه ترامپ ورود اتباعش به آمريكا را منع كرده به‌دنبال داشت.خبرگزاري فرانسه به نقل از منابع محلي گزارش داده كه اين حمله به وسيله بالگردها و پهپادهاي آمريكا در منطقه يكلا در استان شرقي البيضاء صورت گرفته و چند خانه، مسجد و درمانگاه هدف قرار گرفته‌اند. رسانه‌هاي غربي اعلام كرده‌اند اين اهداف مورد استفاده نيروهاي القاعده بوده است.

شاهدان عيني مي‌گويند پس از تيراندازي‌هاي گسترده صورت گرفته توسط بالگردها، نيروهاي تفنگدار دريايي آمريكا در منطقه پياده و وارد درگيري در منطقه شدند. گفته مي‌شود در اين عمليات 41نفر از كساني كه مرتبط با القاعده بوده‌اند كشته شده‌اند اما گزارش‌ها از كشته شدن 16 تا 40 غيرنظامي هم در حمله آمريكا به يمن خبر مي‌دهد. برخي منابع اعلام كرده‌اند كه هدف اصلي عمليات هدف قرار دادن خانه عبدالرئوف دهاب، از رهبران القاعده بود و او در اين حمله كشته شده است. همچنين آسوشيتدپرس از كشته شدن 2نفر ديگر از رهبران القاعده در اين عمليات كه با استفاده از 30بالگرد آپاچي انجام شد خبر داده است.

روزنامه يمن پست از ساقط شدن 2بالگرد آپاچي آمريكا در اين عمليات و كشته و زخمي شدن 8 نظامي اين كشور خبر داده است. منابع مستقل كشته شدن حداقل يك تفنگدار آمريكايي را تأييد كرده‌اند.آمريكا پيش از اين هم چندين بار اهداف القاعده را در يمن هدف قرار داده بود. اما طي 2سال گذشته عمليات اين چنيني با پياده كردن نيروهاي نظامي نداشته است. اين نخستين حمله‌اي است كه از زمان روي كار آمدن دونالد ترامپ در خارج از مرزهاي آمريكا صورت مي‌گيرد. نيروهاي آمريكا 2سال پيش براي عمليات آزادي گروگان در استان حضرموت پياده شدند اما اين عمليات شكست خورد و خبرنگار آمريكايي كشته شد.

  • افزايش حملات عربستان با آغاز رياست‌جمهوري ترامپ

يك روز پيش از اين عمليات عبدالملك الحوثي، رهبر جنبش انصارالله يمن از افزايش حملات عربستان به اين كشور براي جلب رضايت دونالد ترامپ خبر داده بود. او گفت: با روي كارآمدن ترامپ در آمريكا كه داراي اولويت‌هاي مشخصي است مرحله جديدي در سطح بين‌المللي آغاز شده است و تنها يك توبيخ ساده آمريكا به مزدورانش كافيست تا آنها را به رقابتي دشوار سوق ‌دهد.

کد خبر 360356

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha