همشهری آنلاین: یک مقام مسئول در سازمان غذا و دارو شایعاتی را که در خصوص "احتمال بالای سرطان‌زا بودن" یکی از برندهای کرم شکلات فندقی منتشر شده بود، تکذیب کرد.

شکلات

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از سازمان غذا و دارو، مهندس نسترن محمدی با رد شایعاتی درباره "احتمال سرطان‌زا بودن" یکی از برند های کرم شکلات فندقی که در کارخانه‌های ایتالیایی و لهستانی تولید می‌شود، گفت: پروانه‌های این محصول از ابتدای سال ۱۳۹۰ در اداره کل نظارت بر مواد غذایی، پس از بررسی مدارک و مستندات مربوطه صادر و مجددا در سال ۹۴ تمدید شد.

وی با تاکید بر اینکه در زمان ورود فراورده‌های غذایی، فاکتورهای ایمنی و کیفیت از نظر ویژگی‌های شیمیایی و میکروبی مطابق با مقررات ملی و بهداشتی مربوطه مورد ارزیابی و آزمایش قرار می‌گیرند، افزود: کرم کاکائو فندقی مذکور بترتیب از ۲۰، ۴۷، ۱۳ و ۷ درصد روغن، شکر، فندق، کاکائو و حدود ۹درصد پودر شیر خشک و آب پنیر تشکیل شده است.

وی در تشریح بیشتر مواد تشکیل دهنده این محصول عنوان کرد: ۱۰۰ گرم محصول مذکور دارای ۱۱ گرم اسید چرب اشباع و یک درصد گرم اسید چرب ترانس است که مصرف فراورده‌های این‌چنینی از منظر دریافت بالای اسید چرب اشباع و ترانس از مواد خوراکی ممکن است سلامتی را با چالش مواجه کند، اما اینکه موجبات سرطان‌زایی شود، بحثی است که مبنای قانونی ندارد.

وی در هشداری تغذیه ای خاطر نشان کرد: هرچه میزان دریافت چربی‌های اشباع شده کم باشد، سلامتی قلب بیشتر بوده و تناسب اندام بهتر حفظ خواهد شد.

رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو در پایان توصیه کرد: در موقع تهیه محصول به طرح برچسب اصالت و شماره پروانه بهداشتی ورود توجه شود و از خرید محصولات فاقد مجوزهای لازم از وزارت بهداشت خودداری شود.

کد خبر 360331

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha