همشهری آنلاین: در پایان این رقابت‌ها و در جدول گروه A که شطرنج‌بازان دارای ریتینگ بین‌المللی بالای ۲۰۰۰ حضور داشتند؛ فرانس برکس، استاد بزرگ شطرنج مجارستان با کسب ۷ امتیاز عنوان قهرمانی را کسب کرد.

Chess

به گزارش روابط عمومي فدراسيون شطرنج، گابریل سرکیسیان، استاد بزرگ ارمنستان و محمدامین طباطبایی از ایران با کسب 7 امتیاز و به دلیل پوئن‌شکنی به ترتیب در مکان‌های دوم و سوم قرار گرفتند، پویا آیدنی و شاهین لرپری زنگنه از ایران و کنستانتین تارلف از اوکراین با کسب شش و نیم امتیاز و به دلیل پوئن‌شکنی به ترتیب رتبه‌های چهارم تا ششم را کسب کردند.

در جدول گروه B که شطرنج‌بازان دارای ریتینگ بین‌المللی زیر 2000 حضور داشتند، محمدرضا شیخالی از تهران با کسب 11 امتیاز اول شد، جواد ترکمن‌نژاد از گیلان و حمید طهماسبی از فارس نیز با کسب 9 امتیاز و به دلیل پوئن‌شکنی به ترتیب در مکان‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

در رقابت‌های جدول گروه C که بانوان شطرنج‌باز حضور داشتند، ماریا زوبوا از اوکراین عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد، محدثه علیجانزاده، انوشا مهدیان، گلناز جعفری و نیکی نادرنیا، همگی از ایران به ترتیب در رتبه‌های دوم تا پنجم قرار گرفتند.

در پایان رقابت‌های جدول گروه D نیز که شطرنج‌بازان زیر 14 سال حضور داشتند، امیرمحمد آزادی از البرز با کسب 10 امتیاز به مقام قهرمانی رسید، رضا مهدوی و درسا محمدابراهیم خان ابری، هر دو از تهران به ترتیب دوم و سوم شدند.

در پایان از سوی مسئولين برگزاری به شطرنج‌بازان برتر پانزدهمین دوره رقابت‌های بین‌المللی جام خزر در جدول‌های مختلف 590 میلیون ریال جایزه نقدی اهداء شد.

پانزدهمین دوره رقابت‌های شطرنج بین‌المللی جام خزر با حضور بیش از 800 شطرنج‌باز از ایران و 17 کشور خارجی در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت برگزار شد.

کد خبر 360288

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha