همشهری آنلاین: رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، گفت: ۲۲ استان کشور تحت تاثیر برف و کولاک قرار دارند که عملیات امداد و نجات در این مناطق در حال انجام است.

ماشین برف‌روبی مدرن در روسیه

به گزارش مهر، مرتضی سلیمی به ارائه گزارشی از عملیات برف و کولاک از ششم تا ساعت ۶ صبح شنبه نهم بهمن ۹۵ پرداخت و افزود: استان های آذربایجان شرقی و غربی، اصفهان، ایلام، تهران، چهارمحال، خراسان شمالی و رضوی، خوزستان، زنجان، سمنان، فارس، قم، قزوین، گلستان، لرستان، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه، مازندران، مرکزی و همدان، شاهد برف و کولاک بوده اند.

وی با اعلام اینکه به ۱۳۷ شهر و محور امدادرسانی شده است، ادامه داد: ۱۵ هزار و ۹۳۷ نفر در این مناطق از برف و کولاک نجات یافته اند. همچنین ۵۶۱ نفر اسکان اضطراری داده شده اند و ۱۱ نفر نیز به مراکز درمانی منتقل گردیده اند.

سلیمی از ارائه خدمات سرپایی به ۳۰ نفر از هموطنان گرفتار در برف و کولاک خبر داد و افزود: متاسفانه دو مورد فوتی در اثر سقوط بهمن در روستای قلقله شهرستان بانه داشته ایم که دو مرد ۴۷ و ۳۲ ساله بودند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: حادثه سقوط بهمن دو مصدوم نیز داشته که به بیمارستان بانه منتقل شدند.

وی از رهاسازی ۴۰۹۰ دستگاه خودرو از برف و کولاک خبر داد و افزود: در این مدت ۱۱۶۷ نفر در قالب ۱۹۳ تیم امداد و نجات به امدادرسانی مشغول بوده اند.

سلیمی از توزیع ۷۵۷ تخته پتو، ۲۳۲ بسته غذایی، ۲۰۰ کیلو گرم خرما، ۳۵۷۰ قوطی کنسروجات، ۵۴۰۰ قرص نان، ۷۶۰ بطری آب معدنی، ۷۱۰ بسته بیسکویت، ۲۵ کیلوگرم کشمش و... در بین هموطنان گرفتار در برف و کولاک خبر داد.

به گفته وی، عملیات امدادرسانی با تمامی امکانات لازم ادامه دارد.

کد خبر 360122

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha