سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی روند بارش باران و برف در استان‌های مختلف کشور طی روزهای آینده را تشریح کرد.

برف

به گزارش ايسنا، احد وظیفه در اين باره اظهار کرد: تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی بیانگر عبور موج تراز میانی جو طی امروز از نوار شمالی کشور است که پیامد آن بارش برف و باران و وزش باد در شمال غرب، مناطقی از غرب کشور و سواحل غربی دریای خزر و به تدریج دامنه‌های جنوبی البرز غربی و مرکزی است.

وی افزود: در روز سه‌شنبه 30 آذر، با ورود موج دیگری از جنوب غرب کشور بارش برف و باران و وزش باد شدید موقتی در مناطق جنوب غرب، غرب، نواحی مرکزی، دامنه‌های البرز مرکزی و زاگرس مرکزی و به تدریج در دامنه‌های البرز شرقی و شمال شرق کشور و بارش پراکنده در سواحل مرکزی و شرقی دریای خزر پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه این سامانه روز چهارشنبه اول دی، در شمال شرق و دامنه‌های البرز شرقی فعال خواهد بود، گفت: در روز سه‌شنبه در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شرق و شمال خوزستان، لرستان، ایلام، شمال بوشهر و شمال غرب فارس بارش از میزان بیشتری برخوردار است. همچنین در بعدازظهر سه‌شنبه وزش باد نسبتا شدید در مناطقی از جنوب شرق و شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه با بیان اینکه توده هوای سرد تا روزهای پایانی هفته در مناطق شمالی کشور ماندگار خواهد بود، اظهار کرد: طی امروز بخش‌های مرکزی و شرقی خلیج فارس و از اواخر سه‌شنبه غرب خلیج فارس مواج است که به تدریج در روز چهارشنبه بخش‌های مرکزی و شرقی نیز مواج خواهد شد. بنابراین همراه داشتن تجهیزات زمستانه برای گذر از جاده‌های کوهستانی البرز و زاگرس به سبب بارش برف، مدیریت انتقال و مصرف سوخت و انرژی در نوار شمالی کشور بویژه از چهارشنبه تا آخر هفته جاری به سبب ماندگاری هوای سرد و اجتناب از تردد قایق‌های کوچک ماهیگیری و تفریحی در خلیج فارس از جمله توصیه‌های سازمان هواشناسی برای به حداقل رساندن خطرات و خسارت‌ها است.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به اینکه تا اواخر وقت امروز در شمال غرب و غرب کشور بارش برف قطع می شود، گفت: تا اوایل امشب دوشنبه 29 آذر، بارش برف در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل،کردستان، زنجان و غرب کرمانشاه پیش‌بینی می‌شود. همچنین در روز سه‌شنبه 30 آذر، بارش برف و باران در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شرق و شمال خوزستان، لرستان، ایلام، شمال بوشهر و شمال غرب فارس، مرکزی، اصفهان، قزوین، البرز و تهران و بتدریج سمنان برقرار خواهد بو و در روز چهارشنبه اول دی، بارش برف در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان در مورد وضعیت هوای استان تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران در روز سه‌شنبه 30 آذر، نیمه ابری تا ابری، در بعضی ساعات بارش برف و وزش باد با بیشینه و کمینه دمای 5 و منفی 2 درجه سانتیگراد و در روز چهارشنبه اول دی، صاف تا قسمتی ابری، همراه با مه صبحگاهی، گاهی وزش باد با بیشینه و کمینه دمای 7 و منفی 2 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 356079

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha