همشهری آنلاین: جانشین سازمان نظام وظیفه عمومی نیروی انتظامی در تشریح فرآیند معافیت پزشکی مشمولان، گفت: معافیت مشمولان باید به تایید کمیسیون پزشکی نیروی انتظامی برسد که با نظر این کمیسیون ، مشمول معاف از رزم یا معاف از سربازی می‌شوند.

مشمولان

سردار ابراهیم کریمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار انتظامی ایرنا با بیان اینکه معافیت پزشکی دو نوع است، افزود: یک نوع معافیت پزشکی مربوط به فرد بیماری است که خود می داند دچار بیماری است، در این شرایط باید فرد به پلیس+10 مراجعه کرده و یک نوع معافیت پزشکی را برحسب نوع بیماری خود تقاضا کند.

وی ادامه داد: بعد از درخواست متقاضی، معاینه اولیه توسط پزشک انجام می‌شود و در نهایت براساس تشخیص پزشک نیروی انتظامی در صورتی که نیاز باشد فرد به شورای پزشکی معرفی می‌شود.

سردار کریمی افزود: از زمانی که فرد برای شورای پزشکی معرفی می شود، یک ماه فرصت دارد تا در بیمارستان هایی که نیروی انتظامی معرفی می کند، مراجعه کرده و معاینات لازم انجام شود. سپس نتیجه به کمیسیون پزشکی یا سازمان نظام وظیفه یا در شهرستان‌ها به دفاتر کمیسیون پزشکی ارسال می‌شود.

وی افزود: زمان مشخصی را به فرد برای کمیسیون پزشکی در نظر می گیرند تا نظر نهایی ارایه شود که مشمول معاف از رزم یا معاف از سربازی شود.

جانشین سازمان نظام وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت: معافیت دوم زمانی است که فرد از بیماری خود بی خبر است یا نمی داند که این بیماری ممکن است شامل معافیت پزشکی شود.

سردار کریمی با بیان اینکه همه مشمولان در مرحله اول مورد معاینه پزشکی قرار می گیرند، گفت: دسته دوم از افرادی که شامل معافیت پزشکی می شوند، نیز معاینه پزشکی می شوند، چرا که باید سالم بودن افراد احراز شود، در صورتی که فرد دچار بیماری باشد، تمام پروسه های مطرح شده درمورد گروه اول را باید طی کنند.

کد خبر 359951

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha