همشهری آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سامانه جدید بارشی به کشور، از ادامه بارش برف در پایتخت خبر داد.

برف

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا گفت: بعد از ظهر چهارشنبه (6 بهمن) با ورود سامانه بارشی جدید، برای غرب و شمال غرب کشور بارش پراکنده باران و برف پیش‌بینی می‌شود. پنج‌شنبه نيز در استان‌های واقع در غرب، جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی و مرکزی زاگرس و دامنه‌های جنوبی البرز ابرناکی، بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و در شمال غرب و سپس شمال شرق کشور افزایش ابر، بارش پراکنده و وزش باد خواهیم داشت.

وظیفه با اشاره به اینکه با جنوبی شدن جریانات بر روی سواحل دریای خزر مخصوصا استان گیلان وزش باد شدید جنوبی و افزایش قابل ملاحظه دما بین 4 تا 7 درجه رخ خواهد داد، افزود: از بعدازظهر پنجشنبه با شمالی شدن جریان روی دریای خزر، در غرب سواحل دریای خزر کاهش تدریجی دما، افزایش ابر و بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود، لازم به ذکر است که امروز خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهند بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت آسمان پایتخت طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران روز چهارشنبه کمی ابری همراه با غبارصبحگاهی، گاهی وزش باد دربعدازظهر نیمه ابری با حداقل دمای منفی 2 و حداکثر دمای 8 درجه سانتی گراد و روز پنج شنبه نیمه ابری تا ابری در بعدازظهر بارش باران و برف همراه وزش باد با حداقل دمای 1 و حداکثر دمای 11 درجه سانتی گراد خواهد بود.

همچنین سازمان هواشناسی طی اخطاریه ای که امروز منتشر کرده است نسبت به بارش باران و برف در برخی مناطق کشور و همچنین لغزندگی جاده‌ها هشدار داده است.

در این اخطاریه آمده است: «بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی با ورود سامانه بارشی از اواخر وقت چهارشنبه از غرب و شمال غرب بارش برف و باران در این مناطق آغاز خواهد شد. روز پنجشنبه برمقدار بارش در این مناطق به ویژه در غرب افزوده شده و ضمن آن گستره بارش دامنه های مرکزی و شمالی زاگرس و همچنین دامنه های البرز مرکزی و غربی را نیز در بر خواهد گرفت. روز جمعه با تقویت سامانه، بارش با شدت بیشتر و در گستره وسیعتری، غرب، جنوب غرب، استانهای واقع در دامنه های جنوبی البرز و دامنه های زاگرس، مرکز و شمال شرق کشور رخ می‌دهد.

بر این اساس وضع هوای مناطق مختلف کشور به شرح زیر پیش‌بینی می‌شود:

پنجشنبه هفتم بهمن ماه: بارش برف و باران در کرمانشاه، لرستان، ایلام، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، زنجان، جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، همدان، مرکزی، قزوین، البرز و تهران.
جمعه هشتم بهمن ماه: بارش برف و باران در کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، شمال و شرق خوزستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، کردستان، همدان، مرکزی، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی.
بر این اساس بارش برف در مناطق ذکر شده موجب لغزندگی جاده خواهد شد و توصیه می‌شود برای جلوگیری از اختلال در حمل و نقل و خسارات احتمالی تمهیدات لازم بکار گرفته شود.

کد خبر 359843

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha