همشهری آنلاین: ششمین همایش سیاستهای پولی و چالش‌های بانکداری و تولید، درحالی با حضور مقامات بانک مرکزی آغاز شد که راهکار اصلی مورد نظر اقتصاددانان، یخ زدایی از دارایی‌های منجمد است.

Central Bank

به گزارش مهر، علی میرزاخانی در همایش سیاست‌های پولی و چالش‌های بانکی بانکداری و تولید گفت: در دهه‌های گذشته نیاز تامین مالی از جمله مشکلات اقتصاد ایران بوده که بر این اساس، باید به این نکته هم توجه داشت که در صورت عدم وصول به اجماع نظری در حل این مساله، بیم آن می‌رود که راهکارهای نادرست قبلی به اقتصاد کشور تحمیل شده و کشور را به دور باطل تصمیمات نادرست و بحران‌های اقتصادی قبلی بازگرداند.

این اقتصاددان افزود: متاسفانه تجربیات گذشته دال بر این است که خطر تصمیمات و سیاستگذاری‌های نادرست، در کمین اقتصاد کشور است و راهی نیز جز هم‌اندیشی گروههای تصمیم‌گیر نیست. بر این اساس، وصول به اجماع نظری که متضمن تامین منابع همه فعالیت‌های اقتصادی سالم، هم راستا با منافع ملی و مردم باشد، تنها ریلی است که می‌تواند اقدام و حرکت مطمئن در این مسیر را رقم زند.

به گفته میرزاخانی، گره تامین مالی فعالیت‌های اقتصادی روی دیگر مشکلات نظام بانکی کشور است که بخش قابل تاملی بالغ بر ۴۰ تا ۵۰ درصد دارایی‌های آن، به شکل منجمد درآمدها است، بر این اساس راهکار اصلی معطوف به یخ‌زدایی از این دارایی‌های منجمد است تا هم محدودیت منابع رفع شود و هم سایه نگرانی از روی بانکها کنار رود. در عین حال عطش نقدینگی بخش تولید نیز فرو خواهد نشست.

کد خبر 359754

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha