همشهری آنلاین: عضو شورای اسلامی شهر تهران، با حضور در بیمارستان‌ها و ایستگاه‌های آتش‌نشانی، به عیادت مصدومان حادثه ساختمان پلاسکو رفت.

مسجدجامعی به عیادت آتش نشانان مصدوم رفت

صبح روز جمعه اول ديماه و در حالی که قرار بود با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده تهرانگردی با محوریت هوای پاک، برگزار شود اما با توجه به حادثه تلخ ساختمان پلاسکو، این برنامه به عیادت از مصدومان این حادثه و دیدار با آتش‌نشانان اختصاص پیدا کرد.

احمد مسجد جامعی در این باره اظهار کرد: امروز تهرانگردی‌مان با رویکرد حادثه ساختمان پلاسکو و توجه به ابعادی از مسئله این اتفاق تلخ بود.

او ادامه داد: برخی در قالب مراجعه به مراکز اهدای خون بود که از پرسنل آن سپاسگزاری کنیم که با مراجعه بیش از حد مواجه شده بودند و به گفته یکی از مسئولان وضعیتی شبیه به دوران جنگ پیش آمده بود. حتی از پایگاه‌های مختلف برای کمک به مرکز خیابان وصال آمده بودند که از مردم و سازمان انتقال خون تشکر می‌کنیم.

عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، در ادامه بیان کرد: مردم همچنین در ایستگاه‌های آتش نشانی یادمان‌هایی را برپا کرده و شمع روشن کردند و گل گذاشتند و گاهی حرف‌های زیبایی هم کنار این‌ها نوشته بود؛ برای مثال روی یک کاغذی که به یک گل سرخ وصل بود نوشته شده بود: «خیلی مردی.»

مسجد جامعی اضافه کرد: این در همه ایستگاه‌ها بود بخصوص در ایستگاه حسن آباد که ایستگاه مرکزی است و مردم ابراز همدردی و احساسات می‌کردند.

او درباره بازدید خود از ایستگاه حسن آباد، گفت:‌در ایستگاه حسن آباد از کانون بازنشستگان آتش نشانان آمده بودند؛ انسان‌های فهیم، دلسوز و مهربانی که خیلی ناراحت بودند و وقتی از آن‌ها پرسیدم الان چه می‌شود کرد، می‌گفتند الان هیچ کاری نمی‌شود کرد؛ الان به قدری افسرده هستیم که باید از این فضا خارج شویم تا ببینیم چه می‌شود کرد. مسئولان ما از راه می‌رسند و سریع اظهارنظر می‌کنند و کار خاصی هم انجام نمی‌دهند و بیشتر کارها نمایشی است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران، خاطرنشان کرد: بسیاری از آن‌ها لباس سیاه پوشیده و به شدت متاثر بودند. خانمی بود که فرزندش در این کار مقدس مفقود شده بود و به دیگران می‌گفت شما بروید خسته شدید، استراحت کنید من اینجا هستم که بعد متوجه شدیم او مادر آتش‌نشان شهید «بهنام میرزاخانی» است که البته در آن ساعت خبر شهادت فرزندش اعلام نشده بود.

مسجد جامعی در پایان درباره ادامه این دیدارها عنوان کرد: بعد از آن به دیدار مجروحان این حادثه رفتیم که شجاعت یکی از آن‌ها ستودنی است؛ آقای مهدیان با اینکه خودش با شجاعت بی‌مانندی جانش را نجات داده بود و در عین حال جان عده زیادی را هم نجات داده بود، از اینکه دوستانش زیر آوار مانده‌اند، بسیار متاثر بود. در بیمارستان پارس هم به عیادت آتش نشان دیگری رفتیم که جان بسیاری را نجات داده بود.

گفتنی است رحمت‌الله حافظی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز در این عیادت‌ها و پیگیری‌ها مسجدجامعی را همراهی می‌کرد.

کد خبر 359470

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha