همشهری آنلاین: کودکانی که پدر و مادر چاق دارند ممکن است در سن ۳ سالگی، علامت‌هایی از تأخیر رشدی مانند مهارت‌های اجتماعی ضعیف، نشان دهند.

چاقی

به گزارش مهر، به گفته محققان موسسه ملی بهداشت کودکان و توسعه انسانی ایالات متحده، بسته به این که مادر، پدر یا هر دو والدین چاق باشند، مشکلات خاص رشدی متفاوت به نظر می‌رسد.

ادوینا یونگ، محقق بخش تحقیقات سلامت جمعیت داخلی موسسه گفت: «به طور خاص، چاقی مادران باعث تاخیر در دستیابی به مهارت‌های حرکتی می‌شود و چاقی پدران با تاخیر در دستیابی به مهارت‌های شخصی و اجتماعی در کودک همراه است که شامل مهارت‌های لازم برای برقراری ارتباط با دیگران می‌شود».

وقتی هر دو والدین چاق هستند، به این معنی است که زمان بیشتری برای حل مشکل تاخیر دستیابی به مهارت‌ها نیاز است.

یونگ توضیح داد: «ما از داده‌های مشاهده ای استفاده کردیم که به خودی خود نمی‌تواند یک رابطه علت و معلولی را اثبات کند.»

محققان دریافتند که در مقایسه با کودکان مادران با وزن طبیعی، کودکان مادران چاق، ۶۷ درصد بیشتر احتمال دارد که در سن ۳ سالگی در آزمون مهارت‌های حرکتی (استفاده از دست‌ها و انگشتان) ناموفق باشند.

علاوه بر این، کودکان پدران چاق، حدود ۷۱ درصد بیشتر احتمال دارد که در سن ۳ سالگی، در آزمایش مهارت‌های فردی و اجتماعی، که می‌تواند نشان دهد آن‌ها چگونه به خوبی با دیگران ارتباط برقرار می‌کنند، شکست بخورند.

کودکانی که پدر و مادر هر دو چاق هستند، تقریبا سه برابر بیشتر احتمال دارد که در سن ۳ سالگی، در آزمایش توانایی حل مسئله با شکست مواجه شوند.

کد خبر 358944

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha