مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۵
۰ نفر

هم‌اکنون ۱۲۰۰ واگن در متروی تهران فعال است. این در حالی است که این تعداد باید دوبرابر شود. به عبارت دیگر باید ۴۲۰۰ واگن مترو در شبکه پایتخت فعال باشد.

به گفته علي عبدالله پور قائم‌مقام مديرعامل شركت بهره‌برداري متروي تهران، فاصله گذر قطارها به‌خصوص در خطوط 3 و 4 كمتر از پتانسيل موجود است و بايد با تزريق ناوگان جديد به اين خطوط، توان مسافربري متروي تهران را افزايش دهيم.

وي در ادامه با تأكيد بر توانمندي‌هاي كشور در حوزه واگن‌سازي گفت: در سال‌هاي اخير توان داخلي در ساخت واگن به خوبي افزايش يافته و خوشبختانه اكنون شركت واگن‌سازي‌ تهران در وضعيت مطلوبي است به‌گونه‌اي كه ساخت واگن‌هاي مورد نياز خطوط6 و 7 به اين شركت واگذار شده است، اما براي تأمين نياز متروي تهران در مدت كوتاه و رفع برخي از مشكلات مردم در حمل‌ونقل عمومي پايتخت، نياز به واردات فوري واگن هم داريم. عبدالله‌پور با بيان اينكه در يكصدوسي‌و‌سومين جلسه شوراي‌عالي ترافيك تقويت شبكه متروي تهران مطرح شده و طي آن مجوز تأمين 2هزار واگن در دولت صادر شده است، خاطرنشان كرد: از اين تعداد هزار واگن آن سهميه شهر تهران است كه اميدوارم به‌زودي دولت به تعهدات خود در اين زمينه عمل كند و واگن‌هاي مورد نياز در اختيار شركت بهره‌برداري متروي تهران قرار گيرد.

عبدالله پور با اشاره به اينكه مترو يك سامانه حمل‌ونقل عمومي انبوه‌بر در دنياست، تصريح كرد: رسيدن به واگن‌هاي خالي يا نشستن تمام مسافران دور از ذهن است؛ اين اتفاق نه در شهر تهران و نه در هيچ جاي دنيا اتفاق نمي‌افتد اما تمام تلاش خود را داريم كه فاصله گذر قطارها كم شود تا حس رضايتمندي مسافران بالا رود. قائم‌مقام مديرعامل شركت بهره‌برداري متروي تهران در پايان با اشاره به اينكه اورهال كردن واگن‌هاي موجود همواره مورد توجه بوده است، افزود: تعميرات دوره‌اي قطارها هر ۱۰هزار كيلومتر و تعميرات اساسي‌تر در هر يك‌ميليون و ۲۰۰هزار كيلومتر انجام مي‌شود.

کد خبر 358747

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha