چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴
۰ نفر

مردی که به اتهام درگیری منجر به قتل در زندان به سر می‌برد پس از اینکه با سپردن وثیقه آزاد شد نقشه تسویه‌حساب خونینی را عملی کرد.

متهم

او كه مسلح به كلاشنيكف بود همراه برادرش راهي 2خانه در اراك شد و 9نفر را به گلوله بست. ساعت 5:45صبح ديروز صداي رگبار گلوله سكوت خيابان انقلاب شهرستان اراك را درهم شكست. صدا از خانه يكي از همسايه‌ها به گوش مي‌رسيد و ساكنان محل وقتي از خانه‌هايشان خارج شدند 2مرد را ديدند كه سوار بر يك خودروي سواري قصد فرار داشتند.

يكي از همسايه‌ها كه زودتر از بقيه متوجه ماجرا شده بود پيش از اينكه موفق به جلوگيري از فرار آنها شود از سوي مرد مسلح هدف گلوله قرار گرفت و مجروح شد. با فرار ضاربان، ماجرا به پليس گزارش شد و تيمي از كارآگاهان راهي محل حادثه شدند. در اين حادثه علاوه بر مرد همسايه، ساكنان خانه مورد نظر به رگبار بسته شده و 3نفر از آنها در دم به قتل رسيده بودند و مجروحان نيز به بيمارستان منتقل شدند.

اما هنوز زمان زيادي از حادثه خونين نگذشته بود كه اين بار مأموران پليس در جريان تيراندازي در خانه ديگري در كوي علي‌بن ابيطالب قرار گرفتند. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه اين تيراندازي نيز از سوي همان ضاربان قبلي صورت گرفته و در اين حادثه نيز يك زن و يك مرد كه از مأموران نيروي انتظامي بود به‌دليل اصابت گلوله به قتل رسيده‌اند. درحالي‌كه اين دو تيراندازي باعث مرگ 3زن و 2مرد و مجروح شدن 4نفر ديگر شده بود، تحقيقات براي شناسايي و دستگيري عاملان اين جنايت شروع شد.

  • مجرم سابقه‌دار

كارآگاهان در جريان بررسي‌هاي تخصصي خيلي زود توانستند عامل اصلي جنايت را شناسايي كنند؛ مردي به نام عباس كه 12دي‌ماه امسال با سپردن وثيقه 200ميليون توماني از زندان آزاد شده بود.بررسي‌ها نشان مي‌داد كه عباس يك سال پيش به همراه برادرزاده‌اش در يك نزاع دسته‌جمعي شركت كرده كه اين درگيري منجر به قتل مردي جوان شده بود. پس از آن تحقيقات پليس براي دستگيري عباس و برادرزاده‌اش شروع شد تا اينكه با همكاري خانواده‌اي و شهادت و كمك آنها، پليس توانست هر دو متهم را دستگير كند.

به اين ترتيب عباس به جرم ايراد صدمه بدني عمدي و برادرزاده‌اش به جرم قتل به زندان افتادند و پرونده آنها براي رسيدگي به دادسرا سپرده شد. يك‌سال از زنداني شدن اين افراد گذشته بود تا اينكه 12دي‌ماه امسال عباس توانست با سپردن وثيقه 200ميليون توماني از زندان آزاد شود. كسي اما خبر نداشت كه اين مرد در زماني كه در زندان بود نقشه انتقام‌جويي كشيده و تصميم گرفته بود دست به قتل‌عامي خونين بزند.

فرشيد محمدحسيني طاهري، دادستان اراك در تشريح ماجرا گفت: عباس پس از آزادي از سوي بستگان به‌عنوان عامل ايجاد نابساماني و مشكلات خانوادگي مورد شماتت قرار گرفت. از طرفي خانواده مقتولي كه سال گذشته كشته شده بود به خانواده وي فشار مي‌آوردند كه بايد از شهر اراك كوچ كرده و جاي ديگري را براي سكونت اختيار كنند. مجموعه اين فشارها و بگو مگو‌هاي خانوادگي در نهايت باعث سكته پدر عباس شد و همين باعث شده بود كه فشار روحي به اين مرد بيشتر شود.

او كه دليل همه اين اتفاقات را خانواده مقتول و همچنين خانواده شاهد پرونده مي‌ديد به همراه برادرش نقشه تسويه حساب خونين را طرح و صبح ديروز آن را عملي كرد.وي ادامه داد:‌ خانواده‌اي كه ابتدا هدف حمله عباس قرار گرفتند همان كساني بودند كه در جريان پرونده او با نيروي انتظامي و دستگاه قضايي همكاري داشتند و متأسفانه 3نفر از آنها در اين تيراندازي جان باختند. قربانيان حادثه دوم نيز خانواده مقتول(پرونده سال گذشته)‌ بودند كه در جريان تيراندازي 2نفر از آنها به قتل رسيدند.

يكي از اين قربانيان مأمور پليس يكي از شهرهاي ديگر بود كه آن شب مهمان خانه پدرش بود و ديگري يك زن بود كه بر اثر اصابت گلوله كشته شدند.در همين حال رئيس پليس استان مركزي نيز گفت: پس از اين حادثه برادر قاتل و فرد ديگري كه او نيز با وي همكاري داشت دستگير شدند و قاتل اصلي نيز به‌زودي دستگير خواهد شد.

کد خبر 358502

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha