مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون درمان وزارت بهداشت جزییات جدیدی از علت فوت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تشریح کرد.

Hashemi Rafsanjani

به گزارش مهر، دکتر محمد آقاجانی در نشست خبری به تشریح جزییات علت فوت آیت الله هاشمی رفنسجانی پرداخت و گفت: ایشان روز گذشته به طور ناگهانی دچار ایست کامل قلبی می شوند که به دنبال آن بلافاصله به نزدیک ترین بیمارستان که شهدای تجریش باشد، منتقل می شوند.

وی با اعلام اینکه این مشکل راس ساعت ۶ بعدازظهر برای آیت الله هاشمی رفسنجانی رخ داده بود، گفت: بلافاصله در بیمارستان شهدای تجریش اقدامات درمانی توسط متخصص قلب، بیهوشی، طب اورژانس و پرستاران زبده آغاز می شود که این اقدامات شامل عملیاتی احیا، ماساژ قلبی تنفس مصنوعی و تزریق دارو برای برگشت ضربان عادی قلب بود.

معاون درمان وزارت بهداشت با اعلام اینکه عملیات احیا به مدت ۹۰ دقیقه ادامه داشت، افزود: متاسفانه هیچ کدام از اقدامات درمانی موثر نبود و ایشان ساعت ۷.۳۰ دقیقه بعدازظهر دوشنبه دار فانی را وداع گفتند.

معاون درمان وزارت بهداشت در پاسخ به سوال مهر که ایشان قبل از مشکل روز گذشته زمینه بیماری قلبی داشتند یا خیر گفت: ایشان زمینه بیماری قلبی داشتند و در سنوات گذشته به طور مرتب توسط پزشکان و اطبا معتمد چک می شدند.

وی در خصوص اینکه آخرین چک آپ آیت الله هاشمی رفسنجانی چه موقع بوده است، گفت: چون من در تیم درمانی حضور نداشتم باید این سوال را از اطبای معتمد ایشان پرسید.

وی با تاکید بر اینکه تمام اقدامات درمانی به طور کامل در بیمارستان شهدای تجریش انجام شده است، افزود: اگر در مرکز دیگری هم بودند اقداماتی غیر از آنچه برای ایشان انجام شده بود نمی توانست انجام شود.

آقاجانی در مورد تیم همراه پزشکی ایشان گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی فقط در سفرهای شهرستان تیم پزشکی همراه داشتند.

وی گفت: وقتی وقفه کامل قلبی رخ می دهد معمولا اقدامات درمانی موثر نمی افتد.

کد خبر 358240

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha