همشهری آنلاین: یک عضو هیئت مدیره نظام پرستاری از ارایه درخواست ۴۵ هیئت مدیره نظام پرستاری برای انتقال شورای‌عالی‌بیمه از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد.

مجلس شورای اسلامی

فریمان ابراهیم زاده، عضو هیئت مدیره نظام پرستاری بجنورد و نماینده پرستاران استان خراسان شمالی در مجمع عمومی این سازمان  با اعلام این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: از ( روز شنبه) 18 دي بیش از ٤٥ رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری از سراسر کشور طی مکاتبه با رئیس مجلس و نمایندگان ملت درخواست کرده‌اند که با احتساب رأی دکتر حسینعلی شهریاری، عضو کمیسیون بهداشت مجلس (که به علت خرابی دستگاه، رأی وی محاسبه نشد) زمینه انتقال شورای عالی بیمه به وزارت بهداشت فراهم شود.

به گفته وی، این روسای هیئت مدیره‌های نظام پرستاری در نامه خود به رئیس مجلس قید کرده‌اند که به دلیل لزوم یکپارچگی در تولیت سلامت؛ انتقال شورای عالی بیمه به وزات بهداشت و تعیین تکلیف و اجرای منطقی و علمی قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، لازم است هرچه زودتر شورای عالی سلامت به وزارت بهداشت منتقل شود.

به گزارش ایرنا،‌ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی چهارشنبه  15 دي مجلس شورای اسلامی با 121 رای موافق، 106 رای مخالف و 7 رای ممتنع از 243 نماینده حاضر، با پیشنهاد غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه مجلس شورای اسلامی در لایحه برنامه ششم توسعه مخالفت کردند.

در پیشنهاد تاجگردون آمده بود که از زمان ابلاغ این قانون، شورای عالی بیمه سلامت و دبیرخانه آن از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتزع و به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتقل می شود، ارکان، ترکیب، وظایف، اختیارات و مسوولیت‌های شورای عالی بیمه سلامت به موجب آیین نامه‌ای است که به پیشنهاد تولیت نظام سلامت به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

در هنگام رأی گیری این پیشنهاد حاشیه‌هایی ایجاد شده بود، از جمله اینکه سهیلا جلودارزاده نماینده مردم تهران در مجلس در مخالفت با این پیشنهاد بارها از صندلی خود بلند شد و خواهان عدم رأی دادن نمایندگان به این پیشنهاد بود.

پس از پایان رأی گیری، علی لاریجانی گفت که این پیشنهاد با اختلاف یک رأی تصویب نشد، در این زمان حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان به جایگاه هیئت رییسه مجلس رفت و خطاب به لاریجانی بیان کرد که من از قبل گفته بودم که دستگاه من خراب است رأی من را محاسبه کنید.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در این زمان گفت رأی گیری انجام شده است.

غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پیشنهادی برای انتقال شورای عالی بیمه سلامت از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پیشنهاد من در راستای تغییر ساختار وزارتخانه‌ها و اجرایی کردن تولیت نظام سلامت است.

کد خبر 358039

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha