همشهری آنلاین: نخست وزیر عراق بعد از پایان مذاکرات دو جانبه با همتای ترکیه‌ای خود گفت: آنکارا تعهد داد، نظامیانش را از پادگان بعشیقه در شمال عراق بیرون بکشد و نخست وزیر ترکیه تاکید کرد که آنکارا متعهد شد، مساله حضور نیروهایش را در شمال عراق بزودی تعیین تکلیف کند.

العبادی: ترکیه نظامیانش را از عراق بیرون می کشد

به گزارش ایرنا ،حیدر العبادی در کنفرانس خبری مشترک با بنیالی یلدریم تاکید کرد که ترکیه تعهد داد که نظامیانش را از پادگان 'بعشیقه' در شمال عراق بیرون بکشد و حاکمیت ملی عراق را بر اراضی اش محترم بشمارد.

نخست وزیر عراق ادامه داد:با همتای ترکیه ای بر رعایت حسن همجواری و دخالت نکردن در امور داخلی دو کشور به توافق رسیدیم.

العبادی خطاب به اهالی موصل نیز گفت که بزودی شهر موصل آزاد می شود.

نخست وزیر ترکیه نیز گفت که آنکارا هرگز اجازه نمی دهد هیچ گونه اقدام تهدید آمیز علیه حاکمیت و وحدت اراضی عراق اتفاق بیفتد.

«بنیالی یلدریم» گفت: ترکیه تمام تلاش خود را برای مبارزه با گروه های تروریستی و برقراری امنیت در عموم منطقه بکار می بندد.

یلدریم در خصوص حضور نظامیان ترک در شمال عراق گفت که آنکارا متعهد شده است، بزودی مساله حضور نظامیانش را در بعشیقه تعیین تکلیف کند.

حضور صدها نظامی ترکیه که بدون اجازه دولت مرکزی عراق اواخر 2015، در پادگانی در شهر بعشیقه در شمال عراق مستقر شدند، منجر به تنش روابط بین عراق و ترکیه شد.

نخست وزیر ترکیه به منظور عادی سازی روابط با بغداد روز شنبه بعد از گذشت یکسال از این تنش ، وارد پایتخت عراق شد و مورد استقبال رسمی همتای عراقی اش قرار گرفت.

کد خبر 358017

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha