همشهری آنلاین: خامس رودریگز در ۱۲ ژوئیه ۱۹۹۱ در شهر کوکوتای کلمبیا بدنیا آمد.

خامس

خامس بازیکن تیم فوتبال رئال مادرید و تیم ملی فوتبال کلمبیا است. همچنین وی جوان‌ترین کاپیتان تاریخ تیم ملی کلمبیاست. او آقای گل جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل با ۶ گل شده است.

رودریگز فوتبالش را در همان دوران کودکی و به تشویق مادرش در شهر ایباگه با ثبت نام در مدارس فوتبال آغاز کرد. او از همان دوران همیشه پیراهن شماره ۱۰ را پوشیده است. از سال ۲۰۱۱ زمانی که ۲۰ سال داشت به عضویت تیم ملی بزرگسالان کلمبیا درآمده است. او اغلب در پست هافبک هجومی و یا وینگر راست و چپ بازی می‌کند. 

  • تیم‌های باشگاهی 

انویگادو اف سی کلمبیا
رودریگز فوتبال حرفه‌ای حرفه‌ای خود را در سال ۲۰۰۶ از باشگاه انویگادو اف سی شروع کرد. او در مدت زمان حضورش در این تیم در ۳۰ بازی ۹ گل به ثمر رساند.

خامس در بانفیلد

اتلتیکو بانفیلد
در سال ۲۰۰۸ خامس به تیم اتلتیکو بانفیلد آرژانتین پیوست اولین گل خود را در بازی برابر تیم روزاریو زد. او در این تیم درخشان بازی می‌کرد و یکی از ستاره‌های بی چون چرای تیمش به شمار می‌رفت. جیمز برای این تیم در ۴۲ بازی به میدان رفت اما زیاد گل نزد.

خامس در پورتو

اف سی پورتو
در سال ۲۰۱۰ خامس رودریگز جوان با قراردادی ۴ ساله و مبلغ ۵ میلیون یورو راهی تیم پورتو پرتغال شد و اولین گلش را در یک بازی دوستانه مقابل آژاکس هلند به ثمر رساند.

خامس اولین گل اروپایی خود را در ۱۵ دسامبر ۲۰۱۰ در بازی با زسکا مسکو زد که منجر به برد تیمش شد.
در سال ۲۰۱۱ او همچنین یک هت تریک را در بازی با ویکتوریا گوایمارائس به نام خود ثبت کرد.در فصل ۲۰۱۱-۱۲ او برای پورتو ۱۴ گل و ۱۱ پاس گل داد.

در فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۳ او در مرحله گروهی جام باشگاه‌های اروپا در مقابل پاری سن ژرمن یک گل زد که منجر به برد تیمش شد. او در زمانی که در تیم اف سی پورتو بازی می‌کرد در ۶۳ بازی که برای پورتو انجام داد ۲۵ گل وارد دروازه حریفان کرد.

خامس در موناکو

موناکو 

سال ۲۰۱۳ پس درخشش جیمز جوان در تیم پورتو، سران موناکو تصمیم گرفتند او را به خدمت بگیرند و سرانجام با پیشنهادی ۴۵ میلیون یورویی به مدت ۵ سال با او قرار داد بستند.اولین گل خود برای موناکو را در برابر اویان به ثمر رساند.
رسانه‌های فرانسوی او را شاید بهترین بازیکن لیگ ۱ فرانسه می‌دانستند اگر چه خودش گفته است به زمان بیشتری نیاز دارد.

خامس در رئال مادرید

رئال مادرید
نشریه آس اسپانیا اعلام کرد که دو تیم رئال مادرید و موناکو برای عقد قراردادی ۶۳ میلیون پوندی جهت انتقال رودریگز از لویی دوم به سانتیاگو برنابئو به توافق رسیده‌اند. در این میان نشریه آس ادعا کرده خامس که تابستان سال گذشته با قراردادی ۳۸ میلیون پوند از پورتو به موناکو پیوست، با رقمی نزدیک به دو برابر ارزش قرارداد فعلی‌اش به کهکشانی‌ها خواهد پیوست.

خامس رودریگز ستاره تیم ملی فوتبال کلمبیا با عقد قراردادی ۶ ساله به ارزش ۶۳ میلیون پوند به رئال مادرید پیوست تا بدین ترتیب خامس به آرزوی دوران کودکی خود که بازی کردن در رئال مادرید بود برسد و کهکشانی‌ها در فاصله کمتر از یک هفته پس از تونی کروس آلمانی دومین ستاره ارزشمند و جدید خود را به خدمت بگیرند.

خامس در تیم ملی

  • جوایز و افتخارات

افتخارات فردی:
آقای گلی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل_۶گل
بردن جایزه‌ی پوشکاش سال 2014(گل خامس به اروگوئه در جام جهانی سال2014)

افتخارات تیمی:
رئال مادرید :
قهرمانی سوپرکاپ اروپا(2014) _قهرمانی جام باشگاههای جهان (2015) _قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا (2016) _ قهرمانی سوپر کاپ اروپا (2016)

کد خبر 357973

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha