پنجشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: ایالت‌های شمالی آلمان به علت طوفان شدید در وضعیت اضطراری قرار گرفته‌اند. بالا آمدن آب در سواحل ایالت‌های شلسویگ- هولشتاین و مکلنبورگ-فورپومرن سبب جاری شدن سیل و آسیب به مناطق مسکونی شده است.

طوفان

به گزارش خبرگزاری آلمان این طوفان کم‌سابقه در شامگاه چهارشنبه (۴ دسامبر) در شهرهای ساحلی کیل، لوبک، روستوک، وارنه‌مونده، فلنسبورگ، اکرنفورده، ویسمار و اوزدوم بیش از نقاط دیگر خسارت به بار آورده است.

اداره هواشناسی آلمان اعلام کرد که توفان کنونی با عنوان "آکسل" تنها محدود به ایالت‌های شمالی نبوده و در ایالت‌های دیگر آلمان نیز بارش برف شدید و وزیدن بادهای نیرومند را به همراه داشته است. بنا به پیش‌بینی اداره هواشناسی آلمان ایالت‌های بایرن و بادن وورتمبرگ در جنوب این کشور نیز در روز پنج‌شنبه (۵ دسامبر) در معرض برف و بوران شدید قرار خواهند داشت. در ایالت بایرن به مردم در این زمینه هشدار داده شده است.

تا کنون طوفان برف در این ایالت سبب تصادف‌های زیادی شده است. تنها در شمال ایالت بایرن در بامداد پنج‌شنبه بیش از ۱۶۰ حادثه رانندگی به علت بارش برف شدید و لغزندگی جاده‌ها رخ داده است.

به گفته مسئولان هواشناسی طوفان کنونی "شدیدترین طوفان در ده سال گذشته در مناطق ساحلی آلمان به شمار می‌آید". سطح آب در برخی مناطق تا یک متر و ۸۰ سانتی‌متر افزایش یافته است.

کد خبر 357810

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha