دلایل و عوامل ترافیک در ۳منطقه پرترافیک پایتخت طی جلسه مشترک پلیس راهور و شهرداری تهران بررسی شد.

مازيار حسيني معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهردار تهران در اين جلسه گفت: عارضه‌سنجي ترافيك و بررسي عوامل و دلايلي كه به تشديد ترافيك منجر مي‌شود، مي‌تواند تا جاي ممكن از بروز ترافيك‌هاي سنگين جلوگيري كند. وي افزود: واقعيت اين است كه نيروهاي ميداني كه به‌اصطلاح كف خيابان حضور دارند و مسائل و مشكلات را از نزديك مي‌بينند، مي‌توانند در تشخيص گره‌هاي ترافيكي و گشودن اين گره‌ها بسيار مؤثر باشند.

حسيني خاطرنشان كرد: اصلاح هندسي برخي معابر، ايجاد نظم و انضباط از سوي پليس و ساماندهي اتوبوس‌ها و تاكسي‌ها ازجمله اقداماتي است كه مي‌تواند به اصلاح و بهبود وضعيت ترافيك تهران منجر شود و با اين اعتقاد كه هرگونه تغييري را بايد از خودمان آغاز كنيم، مصمم هستيم نظم و انضباط را از رانندگان اتوبوس و تاكسي شروع كنيم و اگر قرار است در اجراي قانون سخت بگيريم، ابتدا بايد به‌خودمان سخت بگيريم.

  • جداسازي گردش خيابان‌ها با موانع فيزيكي

معاون شهردار تهران گفت: اگر موضوع «خط سفيد» را مطرح كرده و بر حركت بين خطوط اصرار داريم، ابتدا بايد رانندگان ناوگان اتوبوسراني، ميني‌بوسراني، تاكسيراني و ون، به اين موضوع توجه كرده و بين خطوط حركت كنند. وي اظهار كرد: اعتقاد داريم اگر رانندگان حمل‌ونقل عمومي قانون را رعايت كنند، بسياري از مسائل و مشكلات ترافيكي شهر برطرف مي‌شود. حسيني با بيان اينكه در خيلي از نقاط شهر، انجام يك اصلاح هندسي منظم و مرتب، مي‌تواند جريان ترافيك شهر را روان كند، تصريح كرد: نظم را بايد با استفاده از ابزار قانوني و ابزار فيزيكي بر خيابان‌ها حاكم كنيم و به‌عنوان نمونه، تا جاي ممكن خيابان‌هايي كه گردش به راست و گردش به چپ دارند، بايد با موانع فيزيكي از هم جدا شوند تا تداخل خودروها به حداقل برسد.

وي با تأكيد بر اينكه قانون بايد بر شهر و معابر شهري حاكم شود و فردي نبايد براي خود در عمل به قانون استثنا قائل شود، اضافه كرد: متأسفانه رانندگاني وجود دارند كه خود را از قانون مستثني مي‌دانند و گويي براي برخي افراد، رنگ چراغ قرمز، قرمز كمرنگ است و شايد براي همين، آنها به‌خود اين اجازه را مي‌دهند كه قانون را زير پا بگذارند و از چراغ قرمز عبور كنند. معاون شهردار تهران با اشاره به اينكه شعار «من خوب رانندگي مي‌كنم» بايد به رفتار فراگير رانندگان تهراني تبديل شود، اظهار كرد: بايد به‌نوعي عمل كنيم كه مردم بيايند وسط ميدان و به رفتار ترافيكي رانندگان حمل‌ونقل عمومي كه نسبت به رانندگان عادي از آنها انتظار بيشتري مي‌رود، نمره بدهند و رانندگان ما نيز براساس نظرات مردم، مورد تشويق قرار بگيرند يا اقدامات انضباطي براي ايشان درنظر گرفته شود. مازيار حسيني با بيان اينكه متأسفانه رفتار ترافيكي بعضي رانندگان به‌شدت نامناسب است و بخشي از معضلات ترافيكي نيز به همين رفتار نامناسب بازمي‌گردد، تصريح كرد: با اعمال دقيق قانون، مي‌توان رفتارهاي نامناسب را كاهش داد و همين مهم، مي‌تواند نظم و انضباط ترافيكي و آرامش را به شهر بازگرداند و در كنترل ترافيك بسيار مؤثر باشد.

در اين جلسه سردار محمدرضا مهماندار، رئيس پليس راهور تهران بزرگ و دكتر شهريار افندي‌زاده قائم‌مقام معاونت حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران نيز نظرات خود را درخصوص عمده‌ترين دلايل و عوامل ترافيك تهران و راهكارهاي كاهش و كنترل آن بيان كردند. معاونان حمل‌ونقل و ترافيك مناطق يك، 3 و 4 نيز گزارش‌هاي جداگانه‌اي از وضعيت ترافيك اين 3 منطقه پرترافيك به‌ويژه بزرگراه‌ها و خيابان‌هاي شرياني و تقاطع‌ها و ميدان‌هاي مهم اين مناطق ارائه‌كردند.

کد خبر 357701

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha