یکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۸۶ - ۱۰:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهروند کرجی علاقه‌مند به طبیعت با جمع آوری 10 هزار گونه از پرندگان نادر و کمیاب دنیا قصد دارد بزرگترین باغ پرندگان قاره آسیا را ایجاد کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر امیر راد علاقه 25 سال خود را به عشق مبدل کرده و با سفر به 65 کشور دنیا هزاران گونه از پرندگان نادر را از سراسر جهان جمع آوری کرده و در مجموعه شخصی خود نگهداری می‌کند.

وی عشق و علاقه خود به پرندگان را از زمان کودکی می‌داند و می‌گوید: همه پرندگان را در منزل خود نگهداری می‌کردم و یک روز که داشتم به پرنده‌هایم نگاه می کردم تصمیم گرفتم تمام پرنده های زیبا دنیا را در یک مجموعه جمع کنم تا همه از دیدن آن لذت ببرند.

وی گفت: تصمیم گرفته ام با جمع آوری این پرندگان زیبا و کمیاب نمایشگاهی را احداث کنم که به عنوان یک بانک اطلاعاتی برای دانشجویان و استادان دانشگاه برای تحقیق و پژوهش آنان مورد استفاده قرار گیرد.

او معتقد است با وجود نگهداری پرنده‌های زیبا و نادر بسیار در این باغ، ویژگی چند پرنده، آنها را از سایر پرندگان این باغ متمایز می‌کند، یکی از این پرنده ها غازهای هاوایی هستند.

راد افزود: تنها 40 قطعه غاز هاوایی در جهان وجود دارد که 3 پرنده از آن در این نمایشگاه نگهداری می‌شود.

وی گفت: جاکوبین یا کبوتر یال دار با 25 سانتی متر یال، از پرندگان نادری است که در گذشته در سنگاپور می‌زیست و هم اکنون در کشورهای اروپایی پرورش می‌یابد و به نمایشگاه‌های زینتی دنیا فرستاده می‌شود.

کبوتر بلغاری از دیگر پرندگان نادری است که در این باغ نگهداری می شود. این پرنده جزو کبوتران نامه بر است و با خرطوم‌هایی که روی بینی اش وجود دارد و به عنوان رادار عمل می‌کنند از هر جایی که آزاد شود به هر جایی که موردنظر باشد می‌تواند پرواز می‌کند.از این پرنده در جنگ جهانی دوم به عنوان نامه بر استفاده می‌شد.

وی تصریح کرد: خروس سلطان با پرهای سفید و دمی بلند و دارای رکاب و با پرهای بلند است که در دربار عثمانی 25 نفر به عنوان خدمه از آن نگهداری می کردند این خروس دارای یک شاخ گوشتی است که این تنها نشان خاص این خروس است و از گونه های نادر دنیا بحساب می آید.

راد گفت: از دیگر گونه‌های بسیار نادر این مجموعه، کبوترهای رنت آمریکاست که 2 کیلو وزن دارد و بسیار کمیاب است و به عنوان بزرگترین پرندگان در حال پرواز جهان محسوب می‌شود.

کبوتر پشت فر، کبوتر بالنی اسپانیایی است که دارای یک کیسه هواست که می تواند 2 ساعت در فضایی که هوا نباشد زنده بماند و پرندگان سخنگو که به زبانهای فارسی، انگلیسی و ترکی صحبت می‌کنند از دیگر پرندگان کمیابی هستند که در باغ پرندگان کرج نگهداری می‌شوند.

کد خبر 35770

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز