دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۹
۰ نفر

یک روز پس از آنکه کشتار ۳۹ نفر در باشگاه شبانه استانبول بار دیگر مردم ترکیه را شوکه کرد، گروه داعش در بیانیه‌ای به‌صورت رسمی مسئولیت این حمله تروریستی را پذیرفت.

ترکیه

گروه تروريستي داعش روز گذشته در بيانيه‌اي اعلام كرد كه يكي از «سربازان شجاع خلافت اسلامي» به يكي از مشهورترين كلوب‌هاي شبانه حمله كرده «كه مسيحيان مرتد در آن جشن مي‌گيرند». داعش در بيانيه خود تأكيد كرده كه اين حمله را در واكنش به عمليات تركيه در سوريه كه به گفته اين گروه تروريستي«كشتار مسلمانان با حملات هوايي و خمپاره‌‌اي» را به‌دنبال داشته، انجام داده است.

عامل قتل‌عام در اين كلوب شبانه كه داعش او را سرباز شجاع خطاب كرده، همچنان تحت تعقيب است و نيروهاي امنيتي تركيه نتوانسته‌اند او را بازداشت كنند. اين كشتار كه در شب سال نو ميلادي و با وجود تدابير امنيتي صورت گرفت باعث انتقاد شديد از دولت تركيه در شبكه‌هاي اجتماعي شده است. بازداشت نشدن عامل اين حمله كه پليس تركيه اعلام كرده احتمالا تبعه تركمنستان يا قرقيزستان است، خشم عمومي را از دولت بيشتر كرده است. گزارش‌ها نشان مي‌دهد كه حدود دوسوم كشته‌شدگان اين حمله اتباع خارجي بوده‌اند و 11تبعه تركيه در ميان كشته‌شدگان وجود دارند. 28نفر از كشته‌شدگان اتباع كشورهاي مختلف ازجمله 7عربستاني، 3لبناني، 2تونسي و 2اردني هستند.

بنعلي ييلديريم، ‌نخست‌وزير تركيه اعلام كرده كه فرد حمله‌كننده يك سلاح در كلوب جا گذاشته و با استفاده از آشوب به‌وجود آمده فرار كرده است. ييلدريم همچنان اعلام كرده كه برخلاف گزارش‌هاي اوليه، مهاجم لباس بابانوئل بر تن نداشته است.
سليمان سويلو، وزير كشور تركيه هم براي آرام كردن افكار عمومي و كاهش وحشت عمومي گفت:

هم‌اكنون همچنان عامل حمله متواري است اما نيروهاي امنيتي ما شروع به عمليات‌هاي لازم كرده‌اند و اگر خدا بخواهد او در مدت كوتاهي دستگير خواهد شد.كنسولگري آمريكا در شهر استانبول به شهروندان آمريكايي هشدار داده كه رفت‌وآمدشان در استانبول را به حداقل برسانند.

  • 180گلوله در 7دقيقه

گزارش‌هاي جديد نيروهاي پليس نشان مي‌دهد كه عامل اين حمله با يك كلاشنيكف و با همراه داشتن چندين خشاب در مدت تنها 7دقيقه 180گلوله شليك كرده است. براساس گزارش‌ها در زمان اين حمله حداقل 600نفر در اين كلوب براي جشن سال نو ميلادي حضور داشتند.

تصاوير جديد به‌دست آمده نشان مي‌دهد كه عامل حمله با تاكسي به محل كلوب آمده و پس از برداشتن مسلسل از صندوق عقب تيراندازي خود را شروع كرده است. شواهد به‌دست آمده نشان مي‌دهد كه عامل حمله به‌صورت تصادفي به هر كسي كه سر راهش آمده شليك كرده. پس از 7دقيقه به رگبار بستن حاضران هم با لباسي تيره‌رنگ و درحالي‌كه كوله‌پشتي خود را به‌همراه داشته و پس از درآوردن اوركتش محل را ترك كرده است.

69نفر از مجروحان اين حمله همچنان در بيمارستان هستند كه حال 3نفر وخيم اعلام شده است. وزير كشور تركيه اعلام كرده كه طي يك هفته گذشته نيروهاي امنيتي اين كشور 147نفر از اعضاي داعش را در اين كشور بازداشت كرده‌اند.

کد خبر 357533

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha