همشهری آنلاین: فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای عراقی اش در بغداد با بیان اینکه داعش دشمن مشترک ماست، گفت: از بازگشت تروریست‌ها به فرانسه و اروپا نگرانیم.

سفر اولاند  به عراق | از بازگشت تروریست ها به فرانسه و اروپا نگرانیم

به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری فرانسه در این کنفرانس خبری گفت: فرانسه به نقش خود در موصل بر اساس توافقنامه میان پاریس و بغداد عمل کرده است و نیروهای فرانسوی از ارتش عراق در موصل حمایت می کنند.

اولاند افزود: ما خواهان حفظ تمامیت ارضی عراق و بهبود روابط میان طرف های مختلف در این کشور هستیم و باید با یکدیگر در بازسازی عراق پس از ریشه کن شدن داعش تلاش کنیم .

وی با بیان اینکه 'داعش دشمن مشترک ما است'، تاکید کرد: عناصر مسلح بیگانه برای انجام حملات تروریستی به فرانسه و اروپا بازمی گردند و باید کودکان مان را از اندیشه های افراطی در امان نگه داریم.

رئیس جمهوری فرانسه در پایان تاکید کرد: رهبران عراق به بهترین شکل ممکن به نقش خود عمل کردند و روابط فرانسه و عراق مستحکم و پایدار است.

فواد معصوم رئیس جمهور عراق نیز در این کنفرانس خبری گفت: اولین سفر اولاند در سال 2014 نقش مهمی در حمایت از عراق از سوی جامعه بین الملل در نبرد با داعش داشت.

معصوم در مورد نشست دوجانبه اش با همتای فرانسوی اش گفت: ما بر لزوم حمایت فرانسه از عراق در برهه کنونی و ارائه آموزش به نیروهای عراقی تاکید کردیم و رئیس جمهور فرانسه هم آمادگی کشورش را برای حمایت از کشورمان در این زمینه ابراز داشت.
فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه صبح روز دوشنبه وارد بغداد شد و با سربازان فرانسوی دیدار کرد و سپس با همتای عراقی خود دیدار و گفت وگو کرد.

کد خبر 357500

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha