همشهری آنلاین: مدیر گروه پژوهشی و هواشناسی دینامیک و هم دیدی پژوهشکده هواشناسی و علوم جوی گفت: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد انباشت آلودگی در تهران تا آخر هفته جاری ادامه دارد و روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه آینده نیز بیش‌تر خواهد شد.

تداوم انباشت آلایندگی هوای تهران تا آخر هفته

به گزارش ايرنا، مجید آزادی روز یکشنبه گفت: اکنون شاخص آلودگی هوا در تهران بالای 150 است که تا آخر هفته جاری به تدریج افزایش خواهد یافت و جمعه به اوج می‌رسد یعنی در این روز بیش‌ترین آلودگی را خواهیم داشت زیرا در این مدت هیچ سامانه جوی وارد کشور نمی‌شود.

وی با بیان این که روند آلودگی هوا در تهران تا آخر هفته جاری افزایشی است، اظهار کرد: دوشنبه باد بسیار ضعیفی خواهد وزید اما در حد نسیم است و توان خروج آلاینده‌ها را ندارد حتی ممکن است موجب افزایش بیش‌تر آلودگی در هوا شود، یعنی آلودگی‌ها را از اطراف وارد هوای تهران کند.

مدیرگروه پژوهشی و هواشناسی دینامیک و هم دیدی پژوهشکده هواشناسی و علوم جوی ادامه داد: در این شرایط که وضعیت برای خروج آلودگی‌ها مساعد نیست، منبع آلودگی همچنان پابرجا است از این رو باید نسبت به نحوه استفاده از خودروهای شخصی دقت بیش‌تری داشته باشیم.

آزادی اظهار کرد: دوشنبه هفته آینده سامانه‌ای وارد کشور می‌شود اما از اکنون نمی‌توان قدرت آن را برای پراکنده کردن آلودگی‌ها پیش‌بینی کرد، اما با توجه به وجود این سامانه احتمال دارد اواخر یکشنبه و روز دوشنبه هفته آینده تا حدودی هوا بهتر شود.

وی افزود: هفته گذشته به علت وجود رطوبت، آلودگی با چشم قابل رویت بود. این هفته رطوبت نیست اما آلودگی وجود دارد.

آزادی اظهار کرد: در این روزها وارونگی دما تا ظهر ادامه دارد که همراه با آن انباشت آلایندگی هم افزایش می‌یابد.

وی درباره دمای تهران گفت: دمای هوای تهران امروز نسبت به ديروز حدود یک درجه سردتر خواهد شد اما بعد از آن دوباره رو به گرمی می‌گذارد.

آزادی افزود: این هفته عملا بارش قابل توجهی در کشور مشاهده نمی‌شود حتی در شمال هم بارش محسوسی نداریم فقط به صورت پراکنده در برخی از نقاط کشور بارش‌های خفیفی گزارش شده است.

هوای پایتخت از روز گذشته در شرایط ناسالم قرار گرفته است و کمیته اضطرار آلودگی در پی جلسه‌ای که روز پنج‌شنبه هفته گذشته برگزار شد، مصوباتی از جمله ممنوعیت فروش طرح ترافیک، افزایش محدوده زوج و فرد و افزایش محدودیت زمان ورود به طرح از ساعت 17 به 19 را داشت.

کد خبر 357422

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha