رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ایجاد شائبه سیاسی در موضوع ترافیک و آلودگی هوا را ظلم به مردم دانست.

رحمت‌الله حافظي در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره موضوعات مختلفي كه در هفته‌هاي اخير از سوي وي مطرح و خبرساز شده بود، توضيحاتي ارائه كرد.وي در ابتداي جلسه به موضوع بودجه شهر اشاره كرد و گفت: اهميت پرداختن به اين موضوع از آنجا سرچشمه مي‌گيرد كه سلامت اداري و مالي يكي از ابعاد سلامت است. وي سقف افسارگسيخته را يكي از مشكلات بودجه شهر تهران دانست كه جلوي آن گرفته شده است.

حافظي يادآور شد كه تهران بايد به اندازه 6هزار ميليارد تومان درآمدهاي پايدارش براي رفع نيازهاي ضروري خود هزينه كند. وي افزايش بي‌رويه بودجه را موجب فروريختن ساختار شهر دانست. اين عضو شوراي شهر در ادامه به قوانين مرتبط با پليس راهور اشاره كرد و اظهار داشت:

قانون به شهرداري مجوز استقرار ذيحساب داده، راهنمايي و رانندگي را ملزم به اجراي سياست‌هاي شهري كرده و مرجعي براي رسيدگي به اختلافات شهرداري با اين نيرو قرار داده است؛ همچنين انتخاب رئيس آن را با نظر رئيس نيروي انتظامي و با هماهنگي با شهرداري تعيين كرده است. حافظي در توضيح استفاده از كلمه فشار درخصوص جابجايي رئيس راهنمايي و رانندگي تهران كه مدتي پيش از سوي وي صورت گرفت، گفت: رئيس راهنمايي و رانندگي با فشار شهردار تهران تغيير كرد و براي استفاده از اين كلمه استدلالاتي وجود داشته كه درصورت لزوم در مراجع قضايي نيز قابل بيان است.

رئيس كميسيون سلامت، محيط‌زيست و خدمات شهري در بخش‌هاي ديگر نشست خود به روند تصويب اساسنامه شركت‌ها، فعاليت معادن شن و ماسه، رسيدگي به وضعيت سلامت محكومان، ليست انتخابات، محصولات تراريخته و خط‌مشي سياسي خود نيز اشاره كرد. وي در اين‌باره گفت: حافظي اصولگراست و در اين موضوع هيچ شكي نيست. وي ادامه داد: من 3خط قرمز براي خود دارم كه عبارتند از «اصل نظام»، «رهبري» و «منافع مردم» و تصميم‌گيري‌هايم نيز براساس اين سه خط است.

رئيس كميسيون سلامت، محيط‌زيست و خدمات شهري در ادامه به سؤالي درخصوص ترافيك تهران پاسخ داد و گفت: من نگفتم كه شهردار ترافيك ايجاد كرده اما ترافيك يك‌ماه و نيم اخير قطعا بيش از گذشته بوده است و اين موضوع نيز قطعا داراي توجيهاتي است. وي به شائبه ايجاد ترافيك براي انتقال نمايشگاه به شهر آفتاب اشاره كرد و گفت: اين موضوع را نمي‌توان پذيرفت چرا كه ترافيك ايجادشده براي تمام شهر بوده و تنها به محدوده مورد تأثير نمايشگاه اختصاص نداشت.

حافظي همچنين به آمار جديدي از تعداد متوفيان پايتخت اشاره كرد و گفت: در روزهاي عادي 160متوفي به بهشت زهرا منتقل مي‌شوند كه به اين آمار در روزهاي آلوده 30نفر افزوده مي‌شود و اين متوفيان از خانواده تمامي گروه‌هاي سياسي هستند و اگر قرار به حل مشكل باشد، بايد عينك سياسي را از چشمان خود برداريم.

کد خبر 357286

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha