همشهری آنلاین: رهبر کره شمالی در پیام سال نو میلادی خود گفت که کشورش در مرحله نهایی ساخت و آزمایش موشک‌های بالستیک قاره پیمایی قرار دارد که می‌تواند کلاهک های هسته‌ای حمل کند.

رهبر کره شمالی: پیونگ یانگ در مرحله نهایی آزمایش موشک‌های بالستیک قاره‌پیما است

به گزارش ایرنا، «کیم جونگ اون» در سال ۲۰۱۶ میلادی نیز اعلام کرده بود كره شمالي به فناوری کوچکتر کردن تسلیحات هسته ای دست یافته است و بسیاری مقصود وی را همین کلاهک های هسته‌ای می دانستند.

از دیدگاه کارشناسان منطقه، ارسال چنین پیامی در باره تسلیحات هسته ای به مناسبت سال نو میلادی نشان دهنده این موضوع است که پیونگ یانگ قصد ندارد ساخت چنین تسلیحاتی را به رغم تحریم های شورای امنیت سازمان ملل کنار بگذارد.

شماری از مقام ها و دیپلمات های این کشور که در سال گذشته میلادی به کره جنوبی پناهنده شده اند، پیشتر گفته اند که رهبر کره شمالی به هیچ قیمتی برنامه تسلیحات هسته ای را رها نخواهد کرد.

این کشور از سال ۲۰۰۶ میلادی تاکنون پنج آزمایش اتمی انجام داده که دو مورد آن فقط در سال گذشته میلادی صورت گرفت که انجام آنها باعث شد شورای امنیت دو قطعنامه تحریمی علیه پیونگ یانگ صادر کند.

«کیم» در پیام خود که روز یکشنبه از تلویزیون این کشور قرائت می شد، ‌گفت: کره شمالی به عنوان یک قدرت هسته ای و نظامی بپا خواسته و در سال گذشته میلادی دو آزمایش اتمی انجام داده است.

وی افزود: این کشور فعالانه در حال تحقیق و توسعه تسلیحات پیشرفته است و در مرحله نهایی آزمایش موشک های قاره پیمای بالستیک قرار دارد.

پیش از این خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی گزارش کرده بود که کره شمالی در سال نو میلادی دست به اقدام قدرتمند تحریک آمیز خواهد زد و برخی نیز پیش بینی کرده اند این کشور یک آزمایش اتمی انجام دهد.

یونهاپ نیز روز يكشنبه اعلام کرد که بر اساس اظهارات رهبر کره شمالی در پیام سال نو، این کشور در آستانه انجام آزمایش یک موشک دوربرد قاره پیمای بالستیک قرار دارد.

در سال گذشته میلادی نیز کره شمالی اعلام کرد هم موفق به تنوع بخشیدن به تسلیحات هسته ای شده و هم قادر به تولید کیفی تسلیحاتی در اندازه های کوچکتر است.

رهبر کره شمالی در پیام خود همچنین گفت که کشورش باید توان نظامی خود را قوی تر کند و این مهم در سال 2017 با جدیت بیشتری همانند سال قبل دنبال خواهد شد.

کد خبر 357376

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha