چهارشنبه ۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه علم و فرهنگ گفت: دانشگاه استاد فرشچیان در راستای آموزش هنرهای سنتی در دهه فجر امسال گشایش می‌باید.

به گزارش ایرنا، محمد حسین ایمانی خوشخو در همایش تجلیل از پیشکسوتان صنایع دستی و هنرهای سنتی، افزود: نسل جوان علاقمند به هنرهای سنتی می‌تواند در این دانشگاه تحصیل کند و در واقع این واحد دارای همه وی‍ژگی‌های حفظ و نشر هنرهای سنتی است.

وی با بیان اینکه طی سال‌ها در کمیسیون هنر و معماری شورای عالي انقلاب فرهنگی درباره هنرهای سنتی راه‌اندازی دانشگاه به تصویب رسید، افزود: این دانشگاه به نام استاد فرشچیان نامگذاری شده و در مرحله ابلاغ رئیس‌جمهوری به سازمان میراث فرهنگی است.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ، صنابع دستی را پلی میان اقتصاد و فرهنگ دانست و گفت: سند معماری ایرانی اسلامی در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد که دارای ظرفیت و توسعه هدفمند است.

ایمانی خوشخو با اشاره به اینکه شناسنامه فرهنگ کشور در دنیا هنرهای سنتی است، افزود: ما با ترویج آموزش در دنیا هنرهای سنتی خود را می‌توانیم نشان دهیم و سازمان باید توجه ویژه به این هنر داشته باشد.

وی با اظهار تاسف از اینکه نگاه عمیق به هنرهای سنتی در کشور کمتر وجود دارد،‌ گفت: هنرهای سنتی در قالب صنایع دستی مطرح می‌شود و توجه به این هنر می‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند.

کد خبر 357021

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha