همشهری آنلاین: بر اساس اعلام سایت فدراسیون جهانی تیر و کمان؛ مدال‌آوری نعمتی در بازی‌های پارالمپیک ریو یکی از بهترین لحظات سال ۲۰۱۶ شناخته شد.

Z.Neemati

سایت فدراسیون جهاني تیراندازی با کمان در گزارشی به بهترین لحظات فصل 2016 اشاره کرده است که در نخستین لحظه تاریخی، از مدال‌آوری زهرا نعمتی نام برده و از تیتر "نعمتی قلب‌ها را تصاحب می‌کند" استفاده کرده است.

بر اساس گزارش سایت فدراسیون جهانی، زهرا نعمتی برای دومین بار موفق شد تا مدال طلایش را در بازی‌های پارالمپیک تکرار کند. وی یکی از ورزشکارانی بود که هم در المپیک و هم پارالمپیک شرکت کرد، اما با یک مدال به کشورش برگشت.

نعمتی بعد از قهرمانی‌اش در پارالمپیک ریو گفته بود: خوشحالم که توانستم به عنوان قهرمانی برسم. من واقعا آرام و ریلکس بودم چرا که می‌دانستم می‌توانم کارم را به بهترین شکل انجام دهم.

کماندار کشورمان در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفته بود: هدف من این است كه همه تلاشم را بکنم و به همه مردم بگویم معلولیت پایان همه چیز نیست و آنها می‌توانند با شرایط مبارزه کنند. هیچ وقت اجازه ندهید معلولیت شما را شکست دهد. ورزش بهترین روش برای مبارزه با معلولیت است.

در ادامه گزارش سایت فدراسیون جهانی تیراندازی با کمان به داستان زندگی او و فعالیتش قبل از تصادف در تکواندو اشاره شده است.

نعمتی داستان زندگی جالبی دارد. این مدال‌آور طلایی در بازی‌های المپیک ریو پرچمدار کشورش بود. زمانی که نعمتی در پارالمپیک شرکت کرد، جمعیت زیادی از مردم برزیل نام او را صدا می‌کردند.

 

کد خبر 356987

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha