سه‌شنبه ۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۳
۰ نفر

سارق جوان وقتی با کمک همدستش خودروی شاسی‌بلند زنی را دزدید، خبر نداشت که داخل ماشین سگ خانگی این زن حضور دارد. او که از سگ می‌ترسید دستپاچه شد در نهایت سرنخی به‌جا گذاشت که باعث دستگیری آنها شد.

سرنوشت عجیب دزدی که از سگ می‌ترسید

شامگاه 28آذرماه زن جواني به كلانتري 103گاندي رفت و خبر از سرقت خودروي شاسي‌بلندش داد. وي گفت: پشت فرمان ماشينم بودم و قصد رفتن به خانه‌ام را داشتم كه در اتوبان حقاني يك خودروي پرايد با 2سرنشين با خودروي من تصادف كرد. وقتي پياده شدم تا ببينم ماجرا از چه قرار است، به جاي راننده پسرجواني كه روي صندلي جلو نشسته بود پياده شد. او گفت گارد ماشينم شكسته است و در يك لحظه خودش را پشت فرمان ماشين من رساند تا فرار كند. با ديدن اين صحنه به طرفش دويدم تا مانع سرقت ماشينم شوم اما در نهايت با لگد مرا به كنار اتوبان پرت كرد و پس از سرقت ماشينم متواري شد. پشت سر او هم جوان پرايدسوار فرار كرد كه توانستم شماره پلاك آن را يادداشت كنم.

  • نقشه اخاذي

تيمي از كارآگاهان پليس آگاهي پايتخت با دستور قاضي موسوي، داديار دادسراي ويژه سرقت تهران تحقيقات خود را براي شناسايي دزدان فراري شروع كردند. آنها در نخستين اقدام به بررسي شماره پلاك خودروي پرايد پرداختند كه مشخص شد سرقتي است. دزدان اين خودرو را از كنار خياباني در جنوب تهران سرقت كرده بودند. درحالي‌كه بررسي‌ها در اين خصوص ادامه داشت مالباخته 2روز بعد راهي دادسرا شد و گفت كه دزدان از او اخاذي كرده‌اند.

وي گفت: ساعتي پس از سرقت با موبايلم كه داخل ماشين جاگذاشته بودم تماس گرفتم. يكي از دزدان جواب داد و گفت اگر موضوع را به پليس اطلاع ندهم ماشينم را برمي‌گردانند. سارق جوان گفت اگر 10ميليون تومان به حسابشان واريز كنم، ماشين را تحويلم مي‌دهند. از آنجا كه سگ خانگي‌ام نيز داخل ماشين بود جوان سارق گفت كه براي پس گرفتن سگ نيز بايد 3ميليون تومان به حسابشان واريز كنم و در غيراين‌صورت حيوان را در بيابان رها مي‌كنند. زن جوان ادامه داد: تصميم گرفتم با آنها وارد معامله شوم. 3ميليون تومان به حسابشان واريز كردم و آنها سگم را با پيك موتوري به خانه‌ام فرستادند. كمي بعد آنها تماس گرفتند و گفتند كه ماشينم در تعميرگاه است و خواستند 800هزار تومان ديگر هم به حسابشان بريزم تا آن را تعمير كنند. من هم به درخواست‌شان عمل كردم ولي كمي بعد باز هم تماس گرفتند و اين بار خواستند 10ميليون تومان به آنها بدهم تا ماشينم را پس بدهند.

  • دزدان تازه‌كار

كارآگاهان با شنيدن اظهارات زن جوان به بررسي شماره حساب‌هايي پرداختند كه دزدان در اختيار او قرار داده بودند. يكي از آنها متعلق به يك تعميرگاه خودرو بود. ماموران با مراجعه به آنجا خودروي شاكي را پيدا كردند اما هنوز اثري از دزدان نبود. در چنين شرايطي مأموران از شاكي پرونده خواستند كه با سارقان تماس بگيرد و به بهانه پرداخت نقدي پول و پس گرفتن ماشينش با آنها قرار بگذارد. پس از آن زماني كه يكي از سارقان براي تحويل گرفتن ماشين به تعميرگاه رفت، در محاصره مأموران قرار گرفت و دستگير شد. با راهنمايي وي همدستش نيز به دام افتاد و هردو در بازجويي‌ها به اجراي نقشه سرقت و باج‌گيري اقرار كردند. يكي از آنها گفت: من و دوستم تازه‌كار بوديم. ابتدا لوازم داخل خودرو سرقت مي‌كرديم و بعد تصميم گرفتيم كارمان را ارتقا بدهيم. نقشه كشيديم تا در شمال تهران با شناسايي رانندگان زن و ايجاد تصادف ساختگي، ماشين‌شان را سرقت كرده و پس از آن به بهانه تحويل خودرو دست به اخاذي بزنيم. در نخستين سرقت، وقتي خودروي زن جوان را دزديديم، متوجه سگي داخل ماشين شديم. من از سگ وحشت داشتم و با ديدن حيوان دستپاچه شده بودم و طوري رانندگي كردم كه ماشين آسيب ديد و مجبور شديم آن را به تعميرگاه ببريم و در نهايت همين مسئله باعث دستگيري ما شد. به گزارش همشهري هم‌اكنون تحقيقات از اين دو متهم براي افشاي جرايم احتمالي ديگر آنها ادامه دارد.

کد خبر 356800

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha