همشهری آنلاین: هیوندای موتور که به سوی چهارمین کاهش متوالی سود سالانه پیش می رود، به کاهش گسترده هزینه‌ها در همه بخشها پرداخته است.

هیوندایی موتورز

به گزارش ایسنا، این خودروساز کره‌جنوبی از ضعف اقتصاد بازارهای نوظهور و مدلهایی که بیشتر سدان هستند آن هم در شرایطی که شاسی بلندها در بسیاری از بازارهای جهانی محبوبیت یافته اند، لطمه دیده است. هدف از کاهش هزینه، خرید زمان کافی برای آماده کردن مدلهای جدید و به‌سازی طراحی است.

یک مقام هیوندای با اشاره به نیاز به مدلهای بیشتر در بخش شاسی بلند، به رویترز گفت: ما همچنان تلاش می‌کنیم به مسئله عدم تطبیق میان سلیقه بازار و مدل محصولاتمان بپردازیم. این یک برنامه بلندمدت است اما در کوتاه مدت تلاش شرکت برای صرفه جویی در هزینه‌ها در حد امکان است.

مدیران هیوندای برای نخستین بار در هفت سال اخیر، از اکتبر ۱۰ درصد کاهش حقوق را پذیرفتند. شمار مدیران هیوندای موتور در مدت پنج سال ۴۴ درصد افزایش یافته و به ۲۹۳ نفر رسیده است.

این گروه هتلهای ارزان‌تری را برای سفر مدیرانش انتخاب کرده و برگزاری کنفرانس از راه دور را به عنوان گزینه ارزانتری به جای سفر تشویق می کند.

به گفته منابع داخلی هیوندای، این شرکت در یک وضعیت مدیریتی اضطراری قرار دارد.

هیوندای موتور در واکنش به مقاله رویترز اعلام کرد این شرکت به دلیل کاهش تقاضای جهانی و ابهام تجاری فزاینده، تلاشهای متعددی برای کاهش هزینه انجام می‌دهد اما در این باره توضیح بیشتری نداد.

اگرچه هیوندای از منابع مالی کافی برخوردار است اما هزینه‌ها در این شرکت نسبت به درآمد، به مدت پنج سال متوالی افزایش یافته و از ابتدای سال جاری تاکنون به ۸۱ درصد رسیده است.

هیوندای پس از بحران مالی جهانی با فروش سریع سدانهای سوناتا و الانترا به سرعت رشد کرد و تنها خودروساز بزرگی بود که در سال ۲۰۰۹ در بازار آمریکا افزایش فروش داشت. اما اکنون برای حفظ این روند دست و پنجه نرم می کند زیرا فروش شاسی بلندهای رقیبانش رشد کرده در خالیکه اقتصادهای بازار نوظهور ضعیف شده اند. ارزش سهام هیوندای موتور ۴۰ درصد در سه سال گذشته کاهش یافته که بدترین عملکرد در میان خودروسازان جهانی بوده است.

مدیر ارشد این شرکت در آمریکا استعفا کرده و مدیر فروش کره‌جنوبی و چین هم تغییر کرده‌اند.

به گفته تحلیلگران، فروش خودروهای هیوندای و شرکت تابعه‌اش کیا موتورز ممکن است امسال به هشت میلیون دستگاه کاهش پیدا کند که نخستین کاهش فروش از زمان خرید کیا از سوی هیوندای در سال ۱۹۹۸ است.

نایب رییس و مدیر تحقیقات هیوندای-کیا انتظار دارد فروش دوباره افزایش پیدا کند اما یک منبع دیگر در هیوندای اظهار کرده است این گروه هدف فروش اولیه برای سال ۲۰۱۷ را از ۸.۳۵ میلیون به ۸.۲ میلیون دستگاه خودرو کاهش داده است.

طبق آمار اتودیتا، در آمریکا شاسی بلندها ۲۸ درصد از فروش هیوندای در فاصله ژانویه تا نوامبر را تشکیل دادند که بالاتر از ۲۳ درصد در مدت مشابه سال گذشته بود اما کمتر از نیمی از متوسط فروش صنعت است.

منابع آگاه اظهار کرده اند هیوندای برای کاهش شکاف در عرضه مدلهای شاسی بلند، سرگرم طراحی یک مدل ساب کامپکت تحت نام پروژه OS در کره جنوبی برای فروش در بازار داخلی، آمریکا و اروپاست. هیوندای شاسی بلندهای ساب کامپکت در چین، هند و روسیه تولید می کند.

کد خبر 356773

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha