سه‌شنبه ۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: برنامه‌های شب شعر «آوردگاه» ویژه بزرگداشت مدافعان حرم اعلام شد.

شعر

به گزارش ایسنا، نشست رسانه‌ای شب شعر «آوردگاه» برای بزرگداشت رزمندگان و شهدای مدافع حرم و به منظور ترویج و نهادینه‌سازی گفتمان و فرهنگ مقاومت روز دوشنبه (ششم دی‌ماه) در بنیاد فرهنگی «صبح قریب» برگزار شد.

در این نشست امید گلزاری مدیرعامل بنیاد فرهنگی صبح قریب با اشاره به برگزاری شب شعر «آوردگاه» اظهار کرد: آوردگاه در لغت و اصطلاح معنای مشخصی دارد اما آوردگاه برای بنیاد فرهنگی به اصطلاح  به هشتگ تبدیل شده و قرار است شب شعر آوردگاه، گالری عکس آوردگاه، نمایشگاه نقاشی‌ آوردگاه و موسیقی آوردگاه داشته باشیم. در واقع آوردگاه را قالبی برای رفع مظلومیت از چهره مدافعان حرم دربیاوریم.

او ادامه داد: دلیل انتخاب شب شعر این است که ادبیات و شعر اثرگذاری بیشتری دارند و اگر موضوعی به صورت منظم مطرح شود اثرگذار است. شاید زبان شعر و ادبیات در رفع مظلومیت از چهره‌ مدافعان حرم نقش‌آفرین باشد.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی صبح قریب با بیان اینکه شب شعر آوردگاه با سایر شب‌های شعر متفاوت است ادامه داد: شاعرانی چون سعید بیابانکی، ناصر فیض، علی‌محمد مودب، میلاد عرفانپور و .... که در این عرصه کارهای مطرحی انجام داده‌اند و صاحب سبک هستند دعوت ما را قبول کرده‌اند و شعرخوانی خواهند کرد.

او افزود: برنامه شب شعر آوردگاه به صورت جشنواره‌ای نبوده تا آثار برای ما در این زمینه ارسال شود؛ صرفا شب شعری است که  شاعران به دعوت ما در آنجا حضور پیدا می‌کنند. مدیریت برنامه شعرخوانی  را هم سعید بیابانکی به عهده خواهد داشت.

گلزاری درباره دیگر برنامه‌های این شب شعر گفت: تجلیل و تکریم از خانواده‌ شهدای و رزمندگان مدافع حرم از دیگر برنامه‌هاست تا به آن‌ها بگوییم متوجه رشادت‌ها و دلاوری‌های همسران و فرزندان‌شان هستیم. بخش دیگری از برنامه‌های ما تقدیر از محمدرضا رئوف شیبانی سفیر سابق ایران در سوریه است.

او در انتها با بیان اینکه شعرهایی که فردا شب خوانده می‌شود شعرهای ناب و جدیدی است گفت: شعرهایی که فردا خوانده می‌شود در  آینده  به صورت یک مجلد درآمده و منتشر می‌شود.

 در بخش دیگری از نشست مهدی وکیلی‌پور رییس ستاد مردمی دفاع از حریم اهل بیت (ع) با بیان این‌که بنیاد فرهنگی صبح قریب بنا بر ضرورت جامعه و این‌که یکی از چالش‌ها اصلی  ما نبود فرهنگ کاربردی است، فعالیت می‌کند از فعالیت‌های فرهنگی این بنیاد گفت.

شب شعر «آوردگاه»  ویژه بزرگداشت رزمندگان و شهدای جبهه مقاومت همراه با تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم با اجرای سعید بیابانکی و با حضور ناصر فیض، علی‌محمد مودب، محمدحسین نعمتی، امید مهدی‌نژاد،‌ محمدرضا طهماسبی، سیدوحید سمنانی، میلاد عرفانپور، رضا شیبانی و جمعی از شاعران جوان روز سه‌شنبه هفتم دی‌ماه در فرهنگسرای امید از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰:۳۰ برگزار می‌شود.

کد خبر 356737

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha