همشهری آنلاین: رزمایش کلاسیک مشترک روی نقشه با عنوان وحدت ۹۵ در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش آغاز شد.

ارتش

به گزارش تسنیم، مراسم افتتاحیه رزمایش کلاسیک مشترک روی نقشه با عنوان وحدت 95 با حضور فرماندهان، استادان و دانشجویان دافوس آجا در محل سالن شهید فلاحی این دانشگاه برگزار شد.

امیر خلبان حمید محمدحسین جانشین فرماندهی دافوس آجا با اشاره به برگزاری رزمایش پنج روزه وحدت 95، گفت: ورزیده شدن دانشجویان با انجام کارهای عملی در خصوص وظایف فرماندهی و ستاد در عملیات و ممارست روی آموزش‌هایی که در طول مدت دوره دافوس با آنها برخورد می‌شود از اهداف آموزشی این رزمایش است.

وی در ادامه کاربرد اصول تاکتیکی و ستادی با اجرای کار عملی توسط دانشجویان در نقش فرمانده و ستاد در یک کار مشترک به طوری که بتوانند در یک نبرد حقیقی وضعیت‌های ایجاد شده را تمرین کنند از دیگر اهداف این رزمایش مشترک بر شمرد.

محمدحسین خطاب به دانشجویان تاکید کرد: با توجه به اینکه این رزمایش به صورت عملی بر روی نقشه برگزار می‌شود، شما باید سعی کنید آموزش را به مهارت تبدیل و از ابتکار و خلاقیت‌های فردی خود استفاده کنید.

در ابتدای این رزمایش شور ستادی عملیات رزم واقعی به صورت نمادین با حضور فرماندهان و استادان دافوس برگزار و راهکارهای مقابله با دشمن فرضی و انجام عملیات آفندی تمرین شد.

کد خبر 356628

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha