شهردار تهران به مناسبت میلاد حضرت مسیح (ع) با حضور در کلیسای ارامنه وارطان مقدس، با اسقف و تعدادی از ارامنه ساکن پایتخت دیدار و از خانواده شهدا و جانبازان ارمنی نیز تجلیل کرد.

دکتر قالیباف

 به گزارش همشهري، محمدباقر قاليباف پس از بازديد از كليساي ارامنه وارطان مقدس، با تعدادي از شهروندان ارامنه به گفت‌وگو پرداخت و ميلاد حضرت مسيح‌(ع) را به آنها تبريك گفت. قاليباف همچنين با حضور در جمع هيأت امناي كليساي ارامنه وارطان مقدس، با اعضاي هيأت امنا و اسقف ماشتوت به ‌گفت‌وگو پرداخت. كليساي وارطان مقدس در سال۱۹۸۶ ميلادي مصادف با ۱۳۶۵ شمسي در خيابان اجاره‌دار، خيابان 10متري ارامنه به‌دست اسقف اعظم آرداك مانوكيان به نام شهداي وارطان مقدس نامگذاري شد. در ادامه اين مراسم شهردار تهران از تعدادي از خانواده‌هاي شهدا و جانبازان ارامنه در دوران پيروزي انقلاب اسلامي و دفاع‌مقدس نيز تجليل كرد.

محمدباقر قاليباف با اهداي لوح يادبود به خانواده شهيدان ‌«هايقان موسيسيان» و «ادموند موسيسيان» از خانواده اين دو شهيد تقدير كرد؛ شهيد هايقان موسيسيان به همراه فرزند خود در جريان تظاهرات مردمي عليه رژيم ستم‌‌شاهي به شهادت رسيدند. شهردار تهران همچنين با اهداي لوح يادبود از خانواده شهيدان «واهيك يسائيان» و «واهيك باغداساريان» نيز تقدير كرد. شهيد يسائيان ازجمله شهداي اقليت‌هاي مذهبي در دوران دفاع‌مقدس به‌شمار مي‌رود كه در جريان عمليات مرصاد، در منطقه سرپل ذهاب به شهادت رسيد. شهيد باغداساريان نيز ازجمله نيروهاي اعزامي از تهران بود كه در سن 20سالگي در منطقه دارخوين به شهادت رسيد و پيكر وي در قبرستان ارامنه آرام گرفت. قاليباف در ادامه «گورگن كرميان» از جانبازان ارامنه كه در 21بهمن‌ماه 1357به مقام جانبازي رسيد را نيز مورد تقدير قرار داد.

  • بازديد از خانواده سالمندان ارامنه

شهردار تهران‌ به مناسبت ميلاد حضرت مسيح(ع) به خانه سالمندان ساهاكيان رفت و با تعدادي از سالمندان‌ارامنه ساكن در اين مركز ديدار و گفت‌وگو كرد. قاليباف همچنين ضمن گفت‌وگو با مسئولان اين‌خانه ‌دستورات لازم به‌منظور رسيدگي و ارائه خدمات شهري به اين مركز را صادر كرد.

کد خبر 356572

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha