مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۱
۰ نفر

آلودگی هوای ۳روز گذشته در تهران، ۴۰۵نفر را راهی بیمارستان کرد و بیش از ۱۴۷۷تماس تلفنی نیز با اورژانس پایتخت ثبت شد.

آلودگی هوا

به گزارش همشهري، تهران در روز گذشته، يكي از آلوده‌ترين روزهاي خود را سپري كرد و ايستگاه‌هاي واقع در مناطق 20(فرمانداري شهرري)، 6(تربيت مدرس)، 2(شريف)، 1(سوهانك) و 3(پاسداران) بيشترين ميزان آلودگي را با شاخص‌هايي بالاتر از 160تجربه كردند. در سوي‌ مقابل سالم‌ترين نقطه ثبت شده در پايتخت نيز مربوط به پونك واقع در منطقه 5تهران بود كه با شاخص 113هواي ناسالمي را تجربه كرد، ولي از همه ايستگاه‌هاي پايش هواي تهران، وضع بهتري داشت. تنها تا ساعت 13ديروز، 3هزار و 33تماس با اورژانس كشور حاصل شده بود كه 112مورد آن مربوط به مشكلات بيماران قلبي و تنفسي بوده و 30نفر نيز در مجموع در اين زمينه به بيمارستان منتقل شده‌اند.

  • زنگ‌ها براي اورژانس به صدا درمي‌آيد

در همين حال سرپرست اورژانس كشور با اشاره به تشديد آلودگي هوا در پايتخت اظهار داشت: در نخستين روز دي‌ماه بيش از 10هزار و 424تماس با اورژانس پايتخت گرفته شده و اين آمار در دومين روز دي به 10هزار و 994مورد رسيد كه 5درصد افزايش داشته است.

پيرحسين كوليوند افزود: در سوم دي‌ماه امسال نيز 9هزار و 723تماس با اورژانس گرفته شده كه نسبت به روز قبل از آن با روند كاهشي همراه بوده است. همچنين در 3روز گذشته بيش از 1447مورد از تماس‌ها مربوط به بيماران قلبي و تنفسي بوده است.

وي با اشاره به اينكه در اول دي‌ماه 477تماس و روز دوم 532تماس و روز سوم 438تماس با اورژانس كشور به‌دليل مشكلات بيماران قلبي و تنفسي حاصل شده است، ‌گفت: همچنين در 3روز گذشته 405مورد انتقال بيماران تنفسي توسط اورژانس صورت گرفت كه در اول دي‌ماه اين آمار 142، روز دوم 147و روز سوم 116مورد بوده است.

  • استقرار آمبولانس در 6نقطه تهران

مركز اورژانس تهران براي تسريع در امدادرساني و پوشش درماني مصدومان احتمالي آلودگي هوا، از صبح شنبه چهارم دي‌ماه 95اقدام به استقرار آمبولانس و موتور آمبولانس در نقاط مختلف شهر تهران كرده‌است. به گفته مقامات سازمان اورژانس كشور، 6دستگاه آمبولانس در ميادين شهر ري، انقلاب، آزادي، تجريش، امام‌حسين(ع) و امام خميني(ره) مستقر شده و 30دستگاه موتور آمبولانس نيز از 9صبح تا ساعت 17در نقاط پرتردد و پرازدحام شهر تهران قرار دارند.

  • 24دستگاه درگير هستند اما پاسخگو نداريم!

مسئله رسيدگي به آلودگي هوا، 24دستگاه درگير و متولي دارد كه البته هيچ‌كدام از آنها به‌دليل نداشتن مسئوليت مستقل در مواقع اينچنيني، پاسخگو نيستند درحالي‌كه تجارب كلانشهرهاي جهان درخصوص آلودگي هوا نشان داده كه براي كنترل آلودگي هوا به مديريت واحد نياز است. نمونه‌هاي چنين مديريتي در شهرهاي مكزيكوسيتي، پراگ، ميلان، برلين، آمستردام، پاريس و لندن موجب شد در كنار بهبود وضعيت سوخت و ساخت ماشين‌هاي باكيفيت، وارد حوزه طرح‌هاي ترافيكي محدودكننده مانند طرح كاهش (LEZ) شوند و به سرعت استاندارد تردد در شهر را افزايش دهند.

همچنين در بسياري از شهرهاي بزرگ دنيا، بودجه‌هاي مورد نظر كاهش آلودگي هوا نيز بدون واسطه در اختيارشان قرار مي‌گيرد تا براي نوسازي وسايل نقليه عمومي هزينه شود.

اين در حالي است كه دولت، نه‌تنها بودجه توسعه مترو را نداده بلكه براي تأمين اتوبوس‌هاي شهري در سال‌جاري نيز تقريبا هيچ كاري نكرده و از 245ميليارد تومان مصوب شده در لايحه مجلس، مقدار كمي را تخصيص داده است. اين در حالي‌ است كه در سال‌هاي‌93و 94نيز به‌ترتيب 20و 55درصد از بودجه مصوب را براي نوسازي اتوبوسراني تخصيص داده است.

کد خبر 356516

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha