همشهری آنلاین: پرچم‌داری زهرا نعمتی در بازی‌های المپیک به انتخاب کمیته بین‌المللی پارالمپیک؛ یکی از ۵۰ رویداد برتر ورزشی معلولین سال ۲۰۱۶ شناخته شد.

Z.Neemati

کمیته بین‌المللی پارالمپیک، پرچم‌داری زهرا نعمتی در بازی‌های المپیک ریو را به عنوان یکی از 50 رویداد برتر ورزشی افراد دارای معلولیت جهان در سال 2016 انتخاب کرد.

این رویداد به عنوان رویداد یازدهم وب سایت IPC معرفی شده و بر این اساس بار دیگر حضور زهرا نعمتی، کماندار پرافتخار کشورمان در ویترین بهترین‌های سال 2016، قرار گرفت.

در گزارشی که به همین مناسبت در وب سایت IPC تنظیم شده، آمده است: یکی از صحنه‌های نمادین جنبش پارالمپیک در سال 2016، در افتتاحیه بازی‌های المپیک روی داد و آن حضور زهرا نعمتی، کماندار دارای معلولیت، به عنوان پرچم‌دار کاروان ایران بود.

این اتفاق باعث افزایش آگاهی بسیاری از افراد نسبت به ورزشکاران دارای معلولیت و نیز الهام‌بخشی برای حضور زنان دارای معلولیت در عرصه ورزش بود.

نعمتی اولین ورزشکار دارای معلولیتی است که در ایران پرچم‌داری کاروان المپیک را بر عهده گرفت و پس از لیدا فریمان، دومین بانویی است که افتخار پرچم‌داری کاروان کشورش را به دست آورده است.

این اتفاق، یکی از تاثیرگذارترین صحنه‌های تاریخی بود و به عنوان یازدهمین رویداد منتخب از سوی وب سایت کمیته بین‌الملی پارالمپیک در سال 2016 معرفی شد.

نعمتی در این خصوص می‌گوید: این افتخار بزرگی برای من بود که توانستم در بازی‌های المپیک پرچم‌دار کاروان کشورم باشم و این مساله باعث تغییر دیدگاه عموم جامعه نسبت به افراد دارای معلولیت خواهد بود.

وی افزود: بسیاری از افراد انتظار دیدن یک زن بر روی ویلچر که وظیفه پرچم‌داری کاروان کشورش را بر عهده داشته باشد را نداشتند و این اتفاق یک لحظه شگفت‌انگیز برای جهان بود و من خوشحالم که توانستم شگفتی‌ساز باشم.

وب سایت کمیته بین‌المللی پارالمپیک از 12 نوامبر اقدام به معرفی 50 رویداد برتر ورزشی سال 2016 در ورزش پارالمپیک کرده است و آخرین رویداد برتر 31 دسامبر معرفی خواهد شد.

 

کد خبر 356455

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha