معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از تدوین طرح جامع فرهنگی و اجتماعی شهر تهران بر اساس برنامه 10 ساله خبر داد.

به گزارش خبرنگار همشهری، احمد نوریان معاون اجتماعی شهرداری تهران که در اولین نشست تخصصی بررسی عملکرد 6 ماهه حوزه اجتماعی شهرداری منطقه 13 حضور داشت با اعلام این مطلب گفت: متأسفانه شهر تهران از طرح جامع مناسبی در برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی بهره مند نیست و حتی این طرح در شورای شهر از منظر اجتماعی و فرهنگی با مشکلات جدی مواجه است، به همین دلیل طی 2 سال گذشته تلاش‌های ویژه‌ای در این راستا انجام شده است.

به گفته نوریان طرح جامع فرهنگی و اجتماعی شهر تهران یک برنامه 10 ساله است که بر اساس سند چشم‌انداز 20 ساله تدوین می‌شود و می‌تواند خلأهای موجود در فعالیت‌های این حوزه را پر کند.

معاون اجتماعی شهرداری تهران تغییر در رویکرد فعالیت‌های این حوزه را یکی از اقدامات جدی طی ماه‌های اخیر عنوان کرد و افزود: تمام تلاش شهرداری به‌عنوان یک نهاد اجتماعی این است که برنامه‌های خود را از حوزه اقدامات فرهنگی به حوزه فعالیت‌های اجتماعی تغییر دهد و از این پس بیشتر در حوزه اجتماعی فعالیت کند.

نوریان در ادامه گفت: به‌دنبال آن هستیم تا طرح جامع شهر تهران را از منظر فرهنگی و اجتماعی به نحو مطلوبی اصلاح کنیم و پس از انجام اصلاحات کامل به شورای شهر بفرستیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: تا پیش از این بیشتر فعالیت‌های شهرداری در قالب اقدامات فرهنگی و تبلیغاتی بوده است تا جایی که می‌توان گفت در سال 85، در نقطه صفر فعالیت‌های اجتماعی قرار داشتیم اما در دوره جدید ضرورت دارد تا با بومی‌سازی‌ مبانی علوم اجتماعی با تمام تلاش برای رسیدن به نقطه ایده آل که همان حرکت در راستای چشم‌اندازهای عالی در حوزه اجتماعی است فعالیت کنیم.

وی با ابراز رضایت از فعالیت‌های اجتماعی انجام شده در منطقه 13، این منطقه را منشأ خیزش حرکت‌های انقلابی در شهر تهران دانست و خواستار هر چه بیشتر شدن فعالیت‌های اجتماعی ریشه دار در این منطقه اصیل فرهنگی شد.

کد خبر 35620

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز