چهارشنبه ۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
۰ نفر

همشهری دو - سیدمهدی سیدی: در کشاکش رقابت هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ، درست همان موقع که میلیاردر نیویورکی، به مسلمانان فحاشی می‌کرد و آنها را تروریست می‌خواند و در مقام نامزد جمهوریخواه ریاست‌جمهوری، ادعا می‌کرد باید مسلمانان را از آمریکا اخراج کنیم، یک خانم آمریکایی، مسلمان شد.

روزنامه‌ها با تعجب به سراغش رفتند كه چه بي‌هنگام مسلمان شده‌اي؟ الان كه قاعدتا به دليل تهديدات سياسي، بايد مسلماني خود را پنهان كني، تو مي‌خواهي ايمان بياوري! او در جواب گفت: وقتي ترامپ مسلمانان را تهديد مي‌كرد، تحريك شدم آنها را بيشتر بشناسم. خواستم بدانم واقعيت مسلماني چيست كه اين‌چنين مورد تهديد واقع شده است! سراغ گروهي از مسلمانان رفتم و از مرامشان پرسيدم، گفتند كتابي داريم به اسم قرآن. نسخه انگليسي‌اش را گرفتم، خواندم و باور كردم كه مسلماني بهترين آيين است، پس مسلمان شدم.

ترامپ مي‌گفت بايد تمام تدابير لازم را براي جلوگيري از گسترش اسلام در آمريكا، به‌كار بگيريم. از آن سو، طايفه‌اي خونخوار به اسم داعش، هر روز چهره اسلام مهربان را در نظرها تيره و تار مي‌كنند؛آدم مي‌كشند، سر مي‌برند و از جنايت‌هاي منحصر به فرد خود، به سبك هاليوود فيلم و ويدئو توليد و منتشر مي‌كنند.

در ميانه اين دو اهرم فشار، باز آدم‌هاي بسياري هستند كه مسلماني را پسنديده و به وحدانيت خدا ايمان مي‌آورند. بسياري از اين آدم‌هاي حقيقت جو در مصاحبه هايشان مي‌گويند با خواندن قرآن مسلمان شده‌اند؛ اينچنين است كه باور مي‌كنيم «قرآن يك معجزه است». در اين سال‌هاي زندگي مدرن، كدام كتاب را سراغ داريم كه بتواند به اين سرعت در اعتقادات و باورهاي آدم‌ها تغيير و تبدل ايجاد كند و آنها را از سياهي به سمت نور و روشنايي راهنمايي كند؟ تنها و تنها قرآن است كه اين استعداد و توان را در خود نهفته دارد و اما اين قرآن معجزه انگيز، يك هدف بيشتر ندارد و آن هدايت مردمان به سمت خوبي‌ها و خداي خوبي‌هاست. اين قرآن را بايد خواند و با آن مأنوس شد. خيلي‌ها هستند كه نه حتي با متن عربي قرآن - كه خواندنش بالاترين فضيلت‌ها و بركت‌ها را دارد - بلكه با ترجمه قرآن انس پيدا كرده و مشكلات‌شان را درمان كرده‌اند. يادمان باشد قرآن، خواندني‌ترين كتاب روزگار ماست. پس روزي بر ما نگذرد كه به آن سري نزنيم و طعم دلنشين آن را تجربه نكنيم.

کد خبر 356182

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha