یکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: بمبگذار انتحاری مواد منفجره همراه خود را در میان گروهی از نظامیان که برای دریافت حقوق در پایگاهی در عدن تجمع کرده بودند منفجر کرد.

۱۰۰ کشته و زخمی در حمله انتحاری در عدن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه اسکای نیوز ، شمار کشته های انفجار انتحاری در اطراف یکی از پایگاه های نظامی یمن در عدن به پنجاه تن افزایش یافت.

خبرنگار شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی در یمن گفت، شمار قربانیان انفجار انتحاری امروز در عدن که در آن محل تجمع نظامیان این کشور (نیروهای وابسته به عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن) هدف قرار گرفت به پنجاه تن افزایش یافت.

خبرنگار این شبکه افزود: این حمله انتحاری در زمانی انجام شد که این نظامیان برای دریافت حقوقشان در اطراف یکی از پایگاه های نظامی عدن تجمع کرده بودند.

پیش تر مقامات بهداشت و درمان یمن اعلام کرده بودند در حمله انتحاری صبح امروز یکشنبه در عدن، دومین شهر بزرگ این کشور دست کم 40 نظامی کشته و حدود 50 تن دیگر زخمی شدند.

عبدالناصر الوالی، از مسئولان بهداشت و درمان شهر عدن گفت شمار تلفات این حمله انتحاری ممکن است افزایش یابد، زیرا بین افراد زخمی کسانی هستند که حالشان وخیم است.

این سومین حمله مرگباری که ظرف کمتر از چهار ماه گذشته در این شهر بزرگ بندری در جنوب یمن روی می دهد.

بنا بر اعلام مقامات نظامی یمنی، یک عامل انتحاری صبح امروز هنگامی که نظامیان برای دریافت حقوق ماهیانه خود نزدیک یک پایگاه نظامی در محله العریش در شمال شرقی عدن جمع شده بودند، خود را در بین جمعیت منفجر کرد.

این حمله هشت روز پس از حمله ای مشابه که 48 کشته بر جای گذاشت و گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت، روی داد.

خبرگزاری رویترز از قاهره هم گزارش داد، گروه داعش روز یکشنبه با انتشار بیانیه ای مسئولیت حمله انتحاری در شهر عدن در جنوب یمن را که براثر آن 49 نظامی یمنی کشته شدند به عهده گرفت.

کد خبر 355855

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha