شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰
۰ نفر

وقتی مهران مدیری برنامه دورهمی را در نخستین دقایق روز شنبه با عبارت نه‌چندان مودبانه «بتمرگ خانه‌ا‌ت!» به پایان رساند

مدیری

حدس‌ اینکه جنجال‌های ناشی از همین عبارت و تفسیرهای فرامتنی آن به‌زودی فضای مجازی را به تسخیر درمی‌آورد، چندان هم سخت نبود.

به گزارش همشهري، يك هفته پس از آنكه شوخي كردن با موضوع حق طلاق صداي برخي مدعيان حقوق زنان را به‌ويژه در فضاي مجازي و شبكه‌هاي اجتماعي درآورد و حاشيه‌هاي آن به رسانه‌هاي مكتوب هم رسيد، مديري در بخش پاياني دورهمي جمعه گذشته انگشت روي موضوعي حساس گذاشت و شايد براي نخستين‌بار در انبوه برنامه‌هاي دودهه اخير خود از شهيدان ياد كرد؛ از آنها كه «مي‌دانند برنمي‌گردند و به عمليات و ماموريت مي‌روند...»

او كه سرتاسر برنامه و بخش‌هاي نمايشي را به موضوع شجاعت اختصاص داده بود، در آخرين بخش مقابل تماشاگران ايستاد و سخنانش را اينگونه آغاز كرد: «... تصورش را بكنيد يك عده چطور جرأت كردند وارد عملياتي بشوند كه به آنها گفته بودند برگشتي در آن نيست. اگر ما بوديم چه كار مي‌كرديم؟ امروز كه شرايط كاملا عادي است، جواب آن دل و جرأت خارق‌العاده را با سازشكاري و منفعت‌طلبي مي‌دهيم.» مديري اما براي 10ثانيه پاياني حرف‌هايش يك پرسش مطرح كرد و خودش هم پاسخ آن را داد: «اگر دل و جرأت بعضي از كارها را نداريد، چرا پست‌هايي را مي‌گيريد كه انجام وظايفش دل و جرأت مي‌خواهد؟

تو كه نمي‌تواني، بتمرگ خانه‌ات!» دورهمي كمي كمتر از يك دقيقه پس از بيرون آمدن اين عبارت از دهان مجري به پايان رسيد اما فضاي مجازي در همين لحظه‌ها پر بود از جمله‌هايي در حمايت از مديري يا حمله به او و برنامه‌اش.كارگردان دورهمي در برنامه شامگاه پنجشنبه ميزبان نيما مسيحا از نخستين خواننده‌هاي پاپ بود كه در سال‌هاي اخير كم‌كارتر شده و همين سرآغاز گفت‌وگوي مديري با خواننده 40ساله شد.

مسيحا كه 3قطعه در دورهمي اجرا كرد، از بازگشت خود به دنياي موسيقي خبر داد و براي نخستين‌بار يك راز بزرگ را هم با بينندگان در ميان گذاشت. او گفت: من مادرزاد كم‌بينا هستم و خيلي از كارها را نمي‌توانم انجام دهم؛ ازجمله رانندگي. تمام شعرها و ترانه‌ها را هم حفظ مي‌كنم؛ چون نمي‌توانم نوشته‌ها را بخوانم.

کد خبر 355735

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha