شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: همزمان با خجسته میلاد حضرت خاتم الانبیاء (ص) و امام جعفر صادق (ع) طی مراسمى از گنبد بارگاه مطهر علوی رونمایی شد.

رونمایی از گنبد بارگاه مطهر علوی

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از  واحد اطلاع‌رسانی آستان علوی، همزمان با خجسته میلاد با سعادت حضرت خاتم الانبیاء (ص) و امام جعفر صادق (ع) طی مراسمی از گنبد با شکوه بارگاه مطهر علوی که مورد ترمیم و طلاکاری مجدد قرار گرفته است، رونمایی شد.

در این مراسم ده‌ها تن از اساتید حوزه علمیه نجف، مسئولین عتبات عالیات، رئیس سازمان اوقاف تشیع عراق، رئیس سازمان اوقاف جمهوری اسلامی ایران و مرجع عالیقدر آیت‌الله شیخ اسحاق فیاض در کنار صدها تن از زائران و مجاوران و خادمان بارگاه مطهر علوی حضور یافتند.

حجت‌الاسلام «سید نزار حبل المتین» تولیت آستان علوی طی سخنانی در مراسم رونمایی، ضمن تشکر و قدردانی از تمامی دست‌اندرکاران پروژه ترمیم گنبد مطهر اظهار داشت که این پروژه به دستور و تحت نظارات مستقیم دفتر آیت‌الله العظمی سیستانی بوده است.

در ادامه حجت‌الاسلام سید علی محمدی رئیس سازمان اوقاف در جمهوری اسلامی ایران و حسن پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در ایران به‌عنوان مجری این پروژه در سخنرانی‌های جداگانه از مسئولین و خادمان بارگاه مطهر علوی قدردانی کردند.

مراسم رونمایی از گنبد مطهر شامل بخش‌های مختلفی از قبیل قرائت شعر در مدح اهل بیت (ع) و قرائت تواشیح بود و در لحظات رونمایی از گنبد، زنگ ساعت حرم مطهر 12 مرتبه به تعداد ائمه اطهار به صدا در آمد.

کد خبر 355729

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha