شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: اداره باروری انسان و رویان‌شناسی وزارت بهداشت انگلیس با تولد کودکان سه والدی از دو مادر و یک پدر موافقت کرد.

آمیزش

به گزارش ایسنا به نقل از بی.بی.سی، بریتانیا قرار است اولین کشوری باشد که بچه‌دار شدن از طریق دی.ان.ای سه نفره را اجازه می‌دهد. سازمان باروری انسان و مطالعات جنینی بریتانیا این روش را تایید کرده است. روشی که در آن از ژن‌های شخص ثالث برای پرهیز از انتقال بیماری‌های ارثی به کودک استفاده می‌شود.

این عمل تاریخی و جنجال‌برانگیز برای جلوگیری از تولد کودکانی انجام می‌گیرد که ممکن است با بیماری‌های مرگبار ژنتیکی به دنیا بیایند. بعضی خانواده‌ها چندین کودک را به دلیل بیماری‌های غیرقابل درمان میتوکندری از دست داده‌اند. این بیماری باعث می‌شود که فرد انرژی کافی برای ادامه ضربان قلب نداشته باشد.

بیماری‌های میتوکندری تنها از طریق مادر به فرزندان منتقل می‌شود، بنابراین روش جدید لقاح آزمایشگاهی می‌تواند به جلوگیری از این بیماری کمک کند. در این روش از یک تخمک اهدا شده همراه با تخمک مادر و اسپرم پدر استفاده می‌شود. کودک متولد شده با این روش کمی از ماده ژنتیکی اهدا کننده تخمک را به ارث می‌برد.

بی.بی.سی در حالي مدعي شده است كه این عمل کاملا قانونی، اخلاقی و از نظر علمی آماده بهره‌برداری برای عموم است كه برخی از دانشمندان، جنبه‌های اخلاقی این روش لقاح آزمایشگاهی را زیر سوال برده‌ و نگران هستند که راه را برای ایجاد کودکان دستکاری شده ژنتیکی باز کند.

کد خبر 355720

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha