همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در موضوع هسته‌ای با خِرد رفتار کردیم، افزود: در عین حال مواظبیم تا طرف مقابل خطا نکند؛ مشی جمهوری اسلامی درباره مسایل بین‌المللی، حل موضوع‌های سیاسی از طریق گفت‌وگوست.

به گزارش ایرنا، علی لاریجانی روز جمعه در نشست با فعالان اقتصادی استان گلستان، گفت: تردیدی نیست که در شرایط تولید کشور مشکل داریم؛ عواملی همچون تحریم و سوء تدبیر در گذشته بی‌تاثیر نبوده است.

وی با بیان اینکه در کشور، دولت و مجلس بر اولویت بودن اقتصاد تاکید دارند، افزود: باید از منطق اقتصاد استفاده کرد و رقابت‌پذیری و سودآوری را مدنظر قرار داد.

رئیس مجلس شوراي اسلامي با بیان اینکه کشور ما به اقتصاد سوسیالیستی و شبه‌سوسیالیستی قائل نیست، خاطرنشان ساخت: نظام ما به اقتصادی مردمی و سودآور قائل است و باید مسیری ایجاد کنیم که تولید ارزان‌تر شود.

  • در کشوری که دموکراسی هست باید همه حرف‌ها زده شود

وی با تاکید بر اینکه فضای کنونی کشور نسبت به گذشته آرام‌تر شده است، اظهار داشت: اینکه توانسته‌ایم، مناقشات خود را از طریق مذاکره حل کنیم در همین مسیر است اما در کشوری که دموکراسی وجود دارد باید همه حرف‌ها زده شود.

لاریجانی با بیان اینکه باید فضای سیاسی کشور را به سمت اولویت اول کشور یعنی اقتصاد سوق داد، گفت: نباید هزینه‌های جاری کشور باری بر (دوش) نفت شود زیرا نفت حریص است و باید در سیستم دیوانی کشور سدی ایجاد کنیم تا بودجه نفت خرج مسایل جاری کشور نشود.

وی با تاکید بر اینکه باید دست حاکمیت کشور از مسایل اقتصادی کوتاه شود، افزود: این درست نیست که دولت در اقتصاد غیرمعقول حضور داشته باشد.

رئیس مجلس با بیان اینکه در این موضوع دولت پیشین اشتباهات زیادی داشت، گفت: متاسفانه در اجرای قوانین بهبود فضای کسب‌وکار، مشکلاتی وجود دارد؛ باید فشار آورده شود تا به درستی اجرا شود.

وی یادآورشد: به‌تازگی کمیسیونی در مجلس برای نظارت بر این موضوع تشکیل شده است.

لاریجانی گفت: در برنامه ششم توسعه تلاش کردیم که اشکالات آن را برطرف کنیم.

وی افزود: بنا نیست در اقتصاد مقاومتی دست تولیدکننده را ببندیم بلکه به‌دنبال رونق تولید در داخل و صادرات هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید حجم بار دولت را کاهش داد، افزود: در برنامه ششم توسعه به‌دنبال اجرای درست قانون بهبود فضای کسب‌وکار هستیم.

وی خاطرنشان ساخت: با اتاق بازرگانی و اصناف صحبت کردم و در برنامه ششم توسعه به دنبال مشخص کردن زنجیره پرداخت مالیات بر ارزش افزوده توسط تولیدكننده و مصرف‌کننده هستیم.

وی گفت: سه درصد از کل درآمدهای نفت در اختیار استان‌های کمتر برخوردار قرار خواهد گرفت.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: دولت باید پولی برای هزینه کردن داشته باشد تا بتواند در اقتصاد هزینه کند؛ پس باید در کاهش حجم بار دولت تلاش کرد.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: درباره سیاست خارجی نیز یک دوران گذار وجود دارد و به‌زودی این دوران به پایان خواهد رسید.

کد خبر 355676

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha