همشهری آنلاین: رییس شورای شهر تهران از وعده مسوولان شهری برای رسیدن مترو به شهرهای اقماری پایتخت گلایه کرد.

به گزارش ایسنا، مهدی چمران در سیصد و دوازدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود در واکنش به اعلان خطر دنیامالی درباره حاشیه‌نشینی استان تهران، گفت: متاسفانه شاهد هستیم که به سرعت در حریم تهران شهرهای مختلف می‌سازند و این بلایی است که به سرعت در حال تسری یافتن است.

وی با بیان اینکه شاهد هستیم که روستاهایی که زیر هزار نفر جمعیت داشتند، حالا 800 هزار نفر جمعیت دارند، گفت: من معتقد نیستم که این روستاها به دلیل افزایش جمعیت‌شان به شهر تبدیل شده‌اند چراکه تاسیسات زیرساختی ندارند و بعضا دیده شده با یک درمانگاه و یک پاسگاه انتظامی اداره می‌شوند، چراکه همه خدماتشان از تهران دریافت می‌کنند و خواسته‌هایشان به تهران سرازیر می‌شود.

رییس شورای شهر تهران با انتقاد به درخواست مسئولان برای رسیدن مترو به این شهرها گفت: متاسفانه شاهد هستیم مسئولان وعده می‌دهند که باید به این شهرهای اقماری نیز مترو کشیده شود و فکر نمی‌کنند که اصلا باید این شهرها ایجاد می‌شد یا نه؟! و فراموش کرده‌اند که مترو برای چه ساخته شده است؟

چمران با بیان اینکه دولت بودجه مترو را نمی‌دهد و ما در ساخت مترو مانده‌ایم، گفت: حالا برخی‌ها احساسی می‌گویند که مترو باید به شهرهای اقماری نیز برسد که این مساله پذیرفتنی نیست و باید برنامه منسجمی درخصوص شهرهای اقماری که در حریم تهران هستند برسیم.

رییس شورای شهر تهران افزود: قرار بود در کمیته‌ای که با مجلس ایجاد شود، به این مسائل پرداخته شود و پیشنهاد می‌شود به جای پرداختن به مسائل سیاسی و بی‌جا، به مسائل اساسی شهر پرداخته شود.

کد خبر 355433

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha