دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۵:۲۸
۰ نفر

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست از ارائه گزارش قاچاق‌ خاک از جزیره‌ هرمز به سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و وزارت جهادکشاورزی خبر داد.

قاچاق خاک

معصومه ابتكار درخصوص قاچاق‌ خاك و اقدامات مقابله‌اي سازمان حفاظت محيط‌زيست گفت: مسئوليت اصلي مقابله با قاچاق خاك، با سازمان منابع طبيعي است اما اگر قاچاق خاك از مناطق حفاظت‌شده سازمان حفاظت محيط‌زيست انجام گيرد به‌طور قطع با آن برخورد خواهيم كرد.

به گزارش همشهري، رئيس سازمان حفاظت محيط‌زيست در حالي توپ را به زمين سازمان جنگل‌ها ومراتع كشور مي‌اندازد كه دستگاه قضا و ساير نهادهاي حكومتي بايد مانع از قاچاق خاك كشور شده و با قاچاقچيان قاطعانه برخورد كنند. بديهي است كه سازمان جنگل‌ها براي مقابله با قاچاقچيان، نه از نيروي نظامي برخوردار است و نه توان مقابله با قاچاقچيان را دارد. دراين ميان، نمايندگان مجلس هم بايد برخورد با قاچاق خاك را به‌عنوان يك مطالبه مردمي پيگيري كنند و با وضع قوانين بازدارنده و لازم‌الاجرا مانع از اين پديده ذلت‌بار شوند؛ به‌ويژه آنكه علاوه بر فروش خاك جزيره هرمز به كشورهاي حاشيه خليج‌فارس، خاك‌ منطقه چم خلف‌عيسي در بالادست رودخانه زهره استان خوزستان هم به كويت صادر مي‌شود. آنطور كه در گزارش خبرگزاري خانه‌ ملت آمده است رئيس سازمان حفاظت محيط‌زيست با بيان اينكه قاچاق خاك از مناطق ديگري به جز هرمز هم انجام مي‌گيرد، گفت: خاك بسيار ارزشمند و قاچاق آن يك تهديد محسوب مي‌شود؛ از اين‌رو لايحه حفاظت از خاك را كه در حال بررسي است هرچه زودتر به مجلس ارائه خواهيم كرد.

هفته گذشته ناصر مقدسي، قائم‌مقام سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري كشور در يك برنامه راديويي با اشاره به قاچاق خاك از كشور گفت: به موجب مقررات، در مورد منابع طبيعي و باغي و زراعي منع مطلق داريم تا برداشت يا صادرات خاك صورت نگيرد.وي تصريح كرد: منابع طبيعي با تمام قوا نسبت به اين موضوعات برخورد كرده و در زمان جرم و در همان محل نسبت به تشكيل پرونده قضايي متخلفان اقدام مي‌كند.

کد خبر 355256

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha