همشهری آنلاین: معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از کاهش ۶ ماهه دوران تحصیل دانشجویان علوم پزشکی با گسترش آموزش‌های مجازی در دانشگاه‌ها خبر داد.

دانشجویان پزشکی

به گزارش ایرنا، دکتر باقر لاریجانی روز یکشنبه در سومین جشنواره لقمان حکیم؛ ویژه تحقیقات علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: مجازی‌سازی یکی از مباحث مهم در دنیای پزشکی است؛ از همین رو در نظر داریم بسیاری از درس‌های علوم پزشکی را به صورت مجازی ارائه کنیم و با گروه‌های معارف نیز توافق‌هايي در این زمینه داشته‌ایم تا 25 درصد درس‌های خود را به شیوه مجازی ارائه دهند.

وی افزود: ما نمی‌توانیم استاد دانشگاه تهران را برای تدریس در دانشگاه‌های سراوان، چابهار و ایرانشهر اعزام کنیم ولی می‌توانیم کتاب‌ها و آموزش‌های همین استادان را به صورت مجازی روی سایت قرار دهیم تا دانشجویان بتوانند از آن استفاده کنند.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكي خاطرنشان کرد: به دانشگاه‌های علوم پزشکی این اختیار را داده‌ایم تا بدون نیاز به کسب مجوز از وزارت بهداشت، چهار هفدهم درس‌های خود را به صورت مجازی ارائه دهند.

وی تصریح کرد: با استفاده از آموزش مجازی قادر خواهیم بود دوره آموزشی دانشجویان پزشکی را کاهش داده و آنها را 6 ماه زودتر فارغ‌التحصیل کنیم.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با یادآوری اینکه آموزش علوم پزشکی دنیا به سرعت در حال تغییر است، گفت: اکنون شاهد هستیم که دانشگاه یکی از کشورهای منطقه که هفت سال بیشتر قدمت ندارد به لطف سرمایه‌گذاری و توجه به آینده‌نگاری موفق شده در جمع 100 دانشگاه برتر دنیا قرار گیرد و ما نیز باید خود را برای حضور در رقابت‌های تنگاتنگ علمی جهانی آماده کنیم.

وی به تدوین بسته تحول و نوآوری آموزش پزشکی در وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: بر اساس این طرح، دانشگاه‌های ما باید به سمت کارآفرینی و ایجاد درآمد از طریق تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان و تعریف ماموریت‌های خاص پیش بروند.

لاریجانی، توسعه اخلاق علمی و بین‌المللی‌سازی را از دیگر ارکان این بسته تحولی برشمرد و اظهار داشت: کشور ترکیه حدود 70 هزار دانشجوی خارجی دارد که نزدیک 6 هزار نفر آنها را دانشجویان ایرانی و تقریبا همین تعداد را دانشجویان افغان تشکیل می‌دهند و دانشگاه‌های ما نیز باید در زمینه جذب دانشجوی خارجی به صورت جدی وارد عمل شوند.

وی در ارزيابي توسعه علمی کشور در سال‌های اخیر، گفت: تعداد دانشمندان ما طی دهه اخیر، 10 برابر شده و شمار دانشگاه‌های برتر كشور از 6 به 30 دانشگاه رسیده است و به لحاظ آمار تولید مقاله نیز مقام دوم منطقه را در اختیار داریم ولی در زمینه ارجاع به مقالات باید روند ارتقایی را در پیش بگیریم.

کد خبر 355200

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha