همشهری آنلاین: خبرگزاری آسوشیتدپرس از آزادی صدها گروگان آسوری از چنگال داعش با به ثمر نشستن تلاش جمعی هم کیشان آنها در سراسر جهان برای جمع آوری میلیون‌ها دلار باج درخواستی این گروه تروریستی خبر داد.

آزادی صدها گروگان آسوری از چنگ داعش با پول گردآمده توسط آسوریان جهان

به گزارش ايرنا، آسوشیتدپرس روز سه شنبه)نوشت که آسوریان سراسر دنیا پس از آنکه با خبر شدند، داعش 226 نفر از همکیشان اهل سوریه آنها را گروگان گرفته است، عزم خود را جزم کردند تا با جمع آوری کمک های مالی، بهره برداری از فضای مجازی و حتی برپایی کنسرت باج درخواستی داعش را برای رها کردن گروگان ها و در نهایت آزادی آنها فراهم آورند.

داعش در 23 فوریه 2015 (4 اسفند 93) صدها تن از اهالی روستاهای آسوری نشین سوریه را گروگان گرفت.

آسوریان بدون دریافت کمکی از دولتهای غربی و حتی با وجود ممنوعیت پرداخت باج در بیشتر این کشورها محبور بودند، تا هر کاری از دستشان بر می آید، انجام دهند تا طبق درخواست داعش برای آزادی هر گروگان 50 هزار دلار و در مجموع بیش از 11 میلیون دلار فراهم کنند.

آشوریان کانادا، آلمان، انگلیس و استرالیا شروع به جمع آوری کمک های نقدی کردند و آن را به حسابی در یکی از بانک های شهر اربیل عراق که بدین منظور افتتاح شده بود، واریز می کردند، تا اینکه پس از گذشت چند ماه از گروگان گیری، داعش فیلم اعدام سه تن از گروگان ها را منتشر کرد.

هنوز معلوم نیست که دلیل این اعدام چه بود ولی این اقدام موجب شد تا روند جمع آوری باج مورد نظر داعش سرعت بیشتری بگیرد.

در نهایت گروگان ها تا یک سال پس از اسارت و در چندین مرحله آزاد شدند. با این حال یک کشیش آسوری که از جزییات مبلغ جمع آوری شده اطلاع دقیقی دارد، هنوز حاضر نشده با آسوشیتدپرس گفت و گو کند.

کد خبر 354687

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha