چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۲
۰ نفر

ارتش عراق در ادامه پیشروی خود که از سمت شرق موصل آغاز شده، چند محله دیگر را هم آزاد کرد و اکنون به سمت منطقه غربی و عبور از پل دجله در حال حرکت است.

عراق

پل دجله شهر موصل را به 2بخش غرب و شرق تقسيم مي‌كند. در 2روز گذشته محله السلام و بيمارستان واقع در اين محله كه در يك كيلومتري رود دجله واقع است، آزاد شده‌اند.بخش غربي شهر موصل پرجمعيت‌ترين بخش اين شهر است كه با توجه به بافت قديمي و خيابان‌هاي در هم تنيده‌اش دژ اصلي داعش به‌حساب مي‌آيد.

به گفته منابع نظامي ارتش عراق، داعش تمامي تجهيزات دفاعي و نيروهايش را از غرب موصل به شرق انتقال داده تا مانع پيشروي سريع نيروهاي عراقي و نفوذشان به بخش غربي شود. ازجمله اقدامات داعش انتقال خودروهاي بمبگذاري شده و تك‌تيراندازها به شرق موصل است. موصل 4پل اصلي دارد كه تا‌كنون‌ 3پل در حملات نيروهاي ائتلاف كه براي پشتيباني ارتش عراق در عمليات موصل صورت مي‌گيرد، تخريب شده‌اند.

گفته مي‌شود حدود 3تا 4هزار نيروي داعش در موصل حضور دارند و حدود يك ميليون غيرنظامي نوعي گروگان و سپر دفاع انساني آنها هستند. عمليات موصل با حضور 100هزار نيروي نظامي عراقي از 2‌ماه پيش آغاز شده و به سرعت در حال پيشروي است.
در همين حال ديروز حيدرعبادي، نخست‌وزير عراق در سخناني كه اشاره‌اي غيرمستقيم به موضع‌گيري اخير وزيردفاع آمريكا به‌حساب مي‌آيد، گفته ‌است كشورش اجازه تاسيس پايگاه نظامي به كشورهاي خارجي را نمي‌دهد.

وزير دفاع آمريكا 2روز پيش گفته‌ بود بعد از شكست داعش در عمليات موصل نظاميان آمريكايي همچنان بايد در خاك عراق حضور داشته ‌باشند. نخست‌وزير عراق همچنين درباره عمليات موصل گفته‌ است، نبايد منتظر نتايج سريع اين عمليات بود اگرچه اين عمليات درحال پيشروي است.

کد خبر 354872

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha