مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
۰ نفر

حفاری خط ۷ متروی تهران به پایان رسید. این در حالی است که حفاری خط ۶ متروی تهران نیز به مرز ۹۰ درصد رسیده است.

معاون شهردار تهران درباره خط 7 گفت: اين خط 20كيلومتري از شهرك اميرالمؤمنين در جنوب شرق تهران آغاز شده و با حركت در مسير شرقي ـ غربي، به تقاطع بزرگراه شهيد نواب صفوي و خيابان قزوين مي‌‌رسد و از آنجا با تغيير مسير به سمت شمال، در امتداد بزرگراه نواب ادامه مسير داده و به ميدان بوستان در سعادت‌آباد منتهي مي‌شود.

مازيار حسيني افزود: خط 7 مترو، داراي 19ايستگاه است كه 8ايستگاه آن تا پايان سال‌جاري و 11ايستگاه آن در سال آينده مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرند و 8ايستگاهي كه امسال به بهره‌برداري مي‌رسند، شامل ايستگاه‌هاي شهيد محلاتي ـ بسيج، ميدان محمديه، بريانك، شهيد محبوب مجاز، نواب ـ امام خميني، نواب ـ آذربايجان، كوي نصر و ميدان صنعت است.

وي با تأكيد بر اينكه پيشرفت ساختماني خط 7 مترو در بخش تونل 100درصد، در بخش ايستگاه‌هاي مورد بهره‌برداري حدود 90درصد و در بخش ايستگاه‌هاي عبوري بيش از 60درصد و در مجموع در بخش سيويل بيش از 80درصد است، اعلام كرد: پيشرفت تجهيزاتي اين خط نيز در بخش مهندسي نزديك به 100درصد، در بخش تأمين بيش از 70درصد و در بخش تجهيزات حدود 70درصد است.

معاون شهردار تهران با اشاره به اينكه 7ايستگاه از 8ايستگاه خط‌7 مترو بيش از 80درصد پيشرفت داشته‌اند و تنها يكي از ايستگاه‌ها حدود 65درصد پيشرفت كرده، اظهار كرد: هم‌اكنون، بيش از 5هزار نيروي انساني شامل هزار مهندس و 4هزار كارگر به‌صورت شبانه‌روزي در اين خط مشغول به‌كار هستند.

مازيار حسيني با بيان اينكه 100درصد حفاري و لاينينگ 20كيلومتر تونل‌هاي خط 7مترو به پايان رسيده و 50درصد از اين خط يعني 10كيلومتر آن نيز روسازي و ريل‌گذاري شده، تصريح كرد: نزديك به 90درصد از 8ايستگاه مورد بهره‌برداري اين خط، آماده شده است. وي در پايان با تأكيد بر اينكه ازجمله ويژگي‌هاي خط‌7 مترو، عبور از تراز پايين تونل توحيد و كنار برج ميلاد است، خاطرنشان كرد: يك تعميرگاه قطارهاي مترو در ابتداي خط در شهرك اميرالمؤمنين و يك پاركينگ قطارهاي مترو نيز در انتهاي خط در سعادت‌آباد درنظر گرفته شده و اين خط، نخستين خط متروي تهران است كه در احداث آن 2دستگاه حفار به‌صورت شبانه‌روزي مشغول به‌كار هستند.

کد خبر 354577

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha